וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטוויז'ן ואינפונט ישראל ישתפו פעולה

ערן גבאי

8.10.2002 / 19:52

פול היברט, מנהל אסטרטגיית מוצרים באינפונט העולמית, ל-TheMarker: "אנחנו בוחנים השקעה בישראל. סיסקו הבאה יכולה לבוא מישראל"; לאינפונט העולמית קופת מזומנים של למעלה מ-500 מיליון דולר



החברות נטוויז'ן ואינפונט חתמו על הסכם שיתוף פעולה, שיאפשר להן לספק סל שירותים כולל ללקוחות עסקיים בארץ, כך הכריז היום מנכ"ל אינפונט ישראל, מאיר ליברמן, בכנס ראשון שערכה החברה ללקוחותיה.



אינפונט ישראל משווקת בישראל שירותי תקשורת נתונים בינלאומיים ואינטרנט לחברות רב לאומיות וחברות בעלות סניפים הפוזרים במקומות שונים בעולם.



ליברמן אמר היום שאינפונט הגדילה את הקיבולת הכוללת שלה השנה פי שניים, וציין כי החברה מתכוונת להמשיך ולהגדיל את הקיבולת השנה בהיקף ניכר. החברה הרחיבה את תשתיות התקשוב והתקשורת שלה בארץ כתוצאה מגידול בהיקף פעילותה והרחבת רוחבי הסרט שהיא מספקת ללקוחותיה, בהם גם ספקי שירותי אינטרנט (ISP). במסגרת הרחבת תשתיות התקשורת רכשה החברה קוויים תת-ימיים בנפח של 45-155 מגה ממד נאוטילוס.



אינפונט מבצעת קישורי ADSL נקודתיים בלבד, אך פול היברט, מנהל אסטרטגיית מוצרים באינפונט העולמית, ציין כי החברה עובדת על פרישה גלובלית של רשת ADSL, במקביל להתמקדותה ב-SDSL. "אין טעם שאקנה קישור ADSL ב-20 פאונד לחודש מ-BT לדוגמה, ואמכור אותו ב-29 פאונד בחודש. אני לא מוצא טעם או ביזנס ב-9 פאונד לחודש", אמר היברט, שציין כי אינפונט תציע שירות ועידת וידיאו גלובלי בתוך 2 רבעונים.



היברט, שטען כי הסיבה העיקרית להתחברות עסקים לשירותי אינפונט היא הצורך בניהול סיכונים ברשת הגלובלית, אמר שהחברה לא מתכוונת לבצע שינוי במודל הפעילות שלה "לא עכשיו ולא בעוד 20 שנה".



היברט: "בתעשייה בישראל גלום פוטנציאל גדול כשהשוק יתאושש"



לאינפונט העולמית, שכ-17.5% ממניותיה נסחרות בנאסד"ק, קופת מזומנים של למעלה מ-500 מיליון דולר כשהיחס חוב לאקוויטי הוא 0.11. בשיחה עם TheMarker אמר היברט: "אנחנו בודקים ובוחנים השקעות כל הזמן גם בישראל, אך אין שום החלטה קונקרטית אם לבצע השקעה. התעשייה בישראל מעניינת וגלום בה פוטנציאל גדול כשהשוק יתאושש. סיסקו הבאה יכולה לבוא מישראל".



היברט נזהר מלהעריך מתי יורגש שינוי בשוקי התקשורת בעולם, אך העריך שאינפונט העולמית עשויה לשפר את תוצאותיה בלמעלה מ-15% השנה. לגבי היקף הצמיחה החזוי לאינפונט ישראל על רקע כניסת שירותי האינטרנט המהיר לישראל, המונים כ-130 אלף מנויים כיום, אמר היברט שצפויה צמיחה איטית ב-2003. בהקשר זה ראוי לציין כי היקף החדירה של המחשב הביתי נאמד בכ-49% מבתי האב בישראל, בעוד היקף בתי האב המחוברים לאינטרנט בארץ מסתכם בכ-22% בלבד - מכאן שפוטנציאל הצמיחה בתחום גדול.



כמו כן, היברט העריך שמספר השחקנים בשוק שירותי תקשורת גלובלית צפוי לקטון כתוצאה ממיזוגים הצפויים בענף. לגבי היקף הפגיעה באינפונט כתוצאה ממשברי וורלדקום ו-KPNquest, אמר היברט שהחברה לא נפגעה מכך, והיא השכילה לנתק את חוזי ההתקשורת שלה עם KPN כ-4 שבועות לפני המשבר.



ליברמן ציין כי אינפונט ישראל תבחן כניסה לשוק ה-VOICE והרחבת הרישיון המיוחד של החברה עם פתיחת השוק לתחרות ב-2004.



לגבי השיחות שהתקיימו בין בזק בינלאומי לקבוצת קרדן במטרה לרכוש את אינפונט ישראל מידי קרדן בעסקה של כמה מיליוני דולרים, אמר ליברמן ל-TheMarker שלא מתקיימים שום מגעים בין הצדדים והנושא לא נמצא על הפרק.



לקרדן תקשורת שותפות אסטרטגית עם אינפונט העולמית וגורמים בחברה ציינו כי אינפונט מהווה את אחת ההשקעות הטובות של הקבוצה.



אינפונט העולמית נוסדה ב-1969 כחברה לפיתוח וליישום פתרונות תקשורת עולמיים, בעיקר עבור חברות רב לאומיות הנדרשות לרשתות תקשורת גלובליות והיא מציעה פתרון מלא של מערך התקשורת הגלובלי, לרבות שירותי תקשורת מקצה לקצה, הקמה, ניהול ופיקוח של רשת התקשורת. רשת התקשורת העולמית של אינפונט פרושה ב-70 מדינות ומבוססת על מתגי ATM מתוצרת נורטל ונתבים מתוצרת סיסקו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully