וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מסחר תנודתי במדדים; אורבוטק מאבדת 7.5% לאחר הורדת מחיר יעד מ-UBS

שירלי יום-טוב

8.10.2002 / 22:07

בית ההשקעות סבור כי חולשת המניה לא מהווה הזדמנות קנייה ונקב מחיר יעד המבטא פרמיה שלילית; ביוטכנולוגיה כללית עולה ב-7% לאחר שירדה אתמול ב-30%;



רווחיות החברות המקרטעת מובילה את וול סטריט ליום מסחר תנודתי נוסף. לאחר שהמסחר נפתח בעליות של 1%, שבו המדדים לירידות וכעת מאבד מדד הנאסד"ק 0.2%. הדאו ג'ונס יורד ב-0.1%. חיתוך התחזיות של בנק ההשקעות גולדמן סאקס לחברת IBM הוא שגורר היום את מגזר הטכנולוגיה לירידות.



המומנטום השלילי בשוק נמשך, על אף איתותים חיוביים מהבית הלבן. בוש אמר אתמול בנאום בשעות הערב כי מלחמה בעיראק ניתנת למניעה - אם סדאם חוסיין ייענה לדרישות ארה"ב והאו"ם. עם זאת, בוש אמר כי יש לעצור את סדאם מייצור נשק להשמדה המונית.



בין המניות הישראליות הכבדות נרשמת כעת מגמה מעורבת. מניית צ'ק פוינט מאבדת 0.1% למחיר של 13 דולר ומניית מרקורי מוסיפה 0.1% למחיר של 15.7 דולר. אמדוקס מוסיפה 0.4% למחיר של 6.9 דולרים. החברה דיווחה כי קבוצת הטלקום הספרדית טלפוניקה מובילס בחרה בפתרונות המסרים שלה. לקומברס חוזה קיים עם טלפוניקה ספרד ובמסגרתו רכשה מקומברס כ-4 מיליון תאים קוליים. לחברה כ-18 מיליון מנויים בסך הכל. מקומברס נמסר היום כי החברה צפויה להודיע בהמשך על עסקות למכירת מוצרים נוספים לקבוצה.



חברת התרופות אבוט הגישה בסוף השבוע תביעה כנגד טבע . אבוט טוענת כי טבע הפרה 3 פטנטים של טבליות בשם טריקור, המיועדות להורדת רמת הכולסטרול בדם. הכנסות אבוט מהתרופה הסתכמו ב-264 מיליון דולר ב-2001, עלייה של 74% לעומת 2000. מניית טבע רושמת כעת ירידה של 0.7% למחיר של 65.7 דולר.

מניית ביוטכנולוגיה כללית רושמת עלייה של 7% למחיר של 2.5 דולרים אך במחזור נמוך. אתמול פירסמה החברה הודעה מפתיעה, לפיה פירמת רואי החשבון KPMG לא תמשיך בביקורת דו"חותיה. רואי החשבון KPMG החליפו את הפירמה הקורסת ארתור אנדרסן. אתמול קרסה מניית החברה ב-30% לאור ההודעה. ביוטכנולוגיה נסחרת בשווי שוק של 123 מיליון דולר.



מניית גילת לווינים יורדת ב-3% למחיר של 50 סנט. החברה הישראלית זכתה באחרונה בחוזה ממשרד התקשורת הברזילאי לאספקת חיבורים לאינטרנט בשווי של 15-20 מיליון דולר. המידע על הזכייה הופיע ברשומות משרד התקשורת הברזילאי. גילת תספק 3,500 תחנות גישה לאינטרנט לפרויקט עבור 2,700 אזורים מוניציפליים במדינה, והיא צפויה להשלים את הפרישה עד אוקטובר 2003. שווי השוק של גילת עומד כעת על 12 מיליון דולר.



מניית אורבוטק מאבדת כעת 7.5% למחיר של 11.3 דולר. בית ההשקעות UBS ורבורג הוריד היום את מחיר היעד של המניה מ-16 דולר ל-12 דולר, כלומר, פרמיה שלילית על מחיר הפתיחה שלה היום ? 12.25 דולר. בבית ההשקעות סבורים שמחירה הנוכחי של המניה אינו משקף הזדמנות קניה.



עוד בולטות מניית גיוון אימג'ינג שעולה ב-1.8% למחיר של 7 דולרים במחזור גבוה לאחר שאיבדה כ-30% בחמישה ימי מסחר רצופים מתחילת החודש. מניית לומניס יורדת ב-5.7% למחיר של 3.3 דולרים לאחר שאתמול דיווחה כי סמנכ"ל כספים שלה בעבר הגיש כנגדה תביעה. אסיף אדיל טען בתביעה כי הוא פוטר מהחברה לאחר שהגיש דו"ח על אי-סדרים חשבונאיים בה. לומניס הכחישה מכל וכל את הטענות וקווין מורנו, סמנכ"ל הכספים הנוכחי של החברה אמר כי אדיל מנסה להגדיל מהחברה את תשלום הפיצויים שלו ולכן הוא תובע את החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully