וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניות הקמעונאיות משכו את הדאו לעלייה של 1.2%; ירידות חדות בענף הרכב; סיסקו נפלה ב-5.2%

רן דוידוב

8.10.2002 / 22:49

סיום שביתת הנמלים הזניק את מניות הקמעונות: וול מארט והום דיפו עלו ב-4.5%; מניות הרכב ספגו הורדת המלצה וירדו חדות: GM ופורד נפלו ב-6.4% ו-8.8%



מגמה חיובית נרשמה בשוקי וול סטריט, בהובלת הקמעונאיות, לאחר שנודע שעובדי נמלי הים של מערב ארה"ב ישובו לעבודתם הודות להתערבותו של הנשיא בוש בשביתה המתמשכת. בנוסף, גילו המשקיעים שביעות רצון מהעובדה שנאום בוש אתמול בלילה לימד שמתקפה על עיראק אינה קרובה. מניות הבנקאות והקמעונות משכו את מדד דאו ג'ונס לעלייה של 1.1%. מניות הרכב רשמו ירידות חדות על רקע התבטאות שלילית של מנכ"ל GM והורדת המלצה למגזר. במגזר הטכנולוגיה נרשמו ירידות במניות יצרניות הרשתות בעקבות הורדות המלצות נוספות למניית סיסקו. הקונים התרכזו במניות התוכנה. מדד נאסד"ק עלה ב-0.9%.



מניות הקמעונות הובילו את העליות: וול מארט (סימול WMT), רשת הקמעונות הגדולה בעולם, והום דיפו (סימול HD), ענקית מוצרי הבית, עלו ב-4.5%. השתיים נמנות על מדד דאו ג'ונס.



קוקה קולה, יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, עלתה ב-4% לאחר שמתחרתה הגדולה פפסיקו (סימול PEP) דיווחה על גידול של 54% ברווח הנקי ברבעון השלישי, ורשמה בשורה התחתונה 969 מיליון דולר. הכנסותיה עלו ב-6.6% ל-6.38 מיליארד דולר. פפסיקו צופה צמיחה של 14% ברווח למניה השנה, וחיסכון של 200 מיליון דולר מרכישתה של חברת המזון קווייקר אוטס בשנה שעברה. מניית פפסיקו זינקה ב-15%.



ליהמן ברדרס העלה את ההמלצה ליצרניות התרופות הגדולות בארה"ב מ"משקל חסר" ל"משקל יתר". בין המומלצות נמצאות פייזר (סימול PFE), שעלתה ב-4.2%; מרק , שעלתה ב-4.4% ואלי לילי , שעלתה ב-4.9%.



יצרנית התרופות שרינג פלו (סימול SGP) עלתה ב-2.9% למרות שהודיעה כי היא נתונה תחת חקירה של רשות ני"ע. החברה נחקרת בהקשר לאזהרת רווח שפירסמה בשבוע שעבר, וחשודה כי מסרה לאנליסטים מידע שהביא לנפילת המניה טרם פרסום אזהרת הרווח.



מניות הרכב רשמו ירידות חדות לאחר שקרדיט סוויס פירסט בוסטון הוריד את המלצתו למגזר הרכב מ"משקל יתר" ל"משקל שוק", בשל ההערכה שביצועי היתר של המגזר בשנה וחצי האחרונות הגיעו לסיומם. מנכ"ל GM צוטט כאומר ששוק הרכב האמריקאי יתכווץ ב-2003. פורד (סימול F), שספגה הורדת המלצה פרטית, נפלה ב-8.8% לשפל של למעלה מ-10 שנים. ג'נרל מוטורס נפלה ב-6.4%.



סיסקו נפלה ב-5.2% יום חמישי ברציפות לאחר שמריל לינץ' ובר סטרנס התווספו לרשימת הברוקרים המתארכת שחתכו את דירוג ענקית הרשתות. מריל חתך את תחזית ההכנסות לרבעון הפיננסי הראשון ואת יעד הרווח למניה והוריד את תחזיתו ל-2003.



חברות הלוויין האמריקאיות אקוסטאר ויוז מתכננות להציע ויתורים בתנאי המיזוג ביניהן במטרה לקבל את אישור הרשויות למיזוג ששוויו 18 מיליארד דולר, כך דיווח "וול סטריט ג'ורנל". משרד המשפטים ונציבות התקשורת הפדרלית בארה"ב צפויים לדחות את הבקשה למיזוג בשל חשש מפגיעה בתחרות ובצרכנים בשוק הטלוויזיה בלוויין. מניית אקוסטאר עלתה ב-1.2%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully