וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ביוטכנולוגיה כללית זינקה ב-40%; הנאסד"ק הוסיף 0.9%

שירלי יום-טוב

8.10.2002 / 23:01

אתמול נפלה ביוטכנולוגיה ב-30% לאחר שהודיעה כי KPMG לא יערוך מעתה את דו"חותיה; אורבוטק איבדה 11% לאחר ש-UBS חתך את מחיר היעד של המניה מתחת למחיר בו פתחה את המסחר; טבע הגיבה באדישות לתביעה נגדה וירדה ב-0.1%;

המסחר החל במגמה חיובית על רקע אופטימיות בשווקים לאחר נאום בוש אתמול בשעות הערב. חיתוך תחזיות ע"י בית ההשקעות גולדמן סאקס לחברת IBM החל לגרור את מדד הנאסד"ק לירידות, ולאחר מכן הצטרף לטריטוריה השלילית גם מדד הדאו ג'ונס. בהמשך חזרו המדדים לרשום עליות ואת היום נעל מדד הנאסד"ק בעלייה של 0.9% לרמה של 1,129 נקודות. הדאו ג'ונס הוסיף 1.1% לרמה של 7,501 נקודות.

בוש אמר אתמול בנאום ששודר בשידור חי בשעות הערב כי מלחמה בעיראק ניתנת למניעה - אם סדאם חוסיין ייענה לדרישות ארה"ב והאו"ם. עם זאת, בוש אמר כי יש לעצור את סדאם מייצור נשק להשמדה המונית. צעד נוסף מכיוונו של בוש שסייע לשווקים לרשום עליות הוא ההודעה על כוונתו להפסיק את שביתת הנמלים בחוף המערבי. שביתה זו הסבה עד כה הפסדים עצומים לכלכלה האמריקאית.

בין המניות הישראליות הכבדות נרשמה מגמה מעורבת. קומברס איבדה 1% למחיר של 6.8 דולרים. החברה דיווחה כי קבוצת הטלקום הספרדית טלפוניקה מובילס בחרה בפתרונות המסרים שלה. לקומברס חוזה קיים עם טלפוניקה ספרד במסגרתו רכשה מקומברס כ-4 מיליון תאים קוליים. לחברה כ-18 מיליון מנויים בסך הכל. מקומברס נמסר כי החברה צפויה להודיע בהמשך על עסקות למכירת מוצרים נוספים לקבוצה.

חברת התרופות אבוט הגישה בסוף השבוע תביעה כנגד טבע . אבוט טוענת כי טבע הפרה 3 פטנטים של טבליות בשם טריקור, המיועדות להורדת רמת הכולסטרול בדם. הכנסות אבוט מהתרופה הסתכמו ב-264 מיליון דולר ב-2001, עלייה של 74% לעומת 2000. מניית טבע הגיבה באדישות לתביעה ואיבדה 0.1% למחיר של 66.1 דולר.

עוד בין הכבדות צ'ק פוינט הוסיפה 0.3% למחיר של 13.1 דולר ומניית מרקורי עלתה ב-1.3% למחיר של 15.9 דולר.

מניית ביוטכנולוגיה כללית רשמה זינוק של 40% למחיר של למחיר של 2.9 דולרים במחזור רגיל. אתמול פירסמה החברה הודעה מפתיעה, לפיה פירמת רואי החשבון KPMG לא תמשיך בביקורת דו"חותיה. רואי החשבון KPMG החליפו את הפירמה הקורסת ארתור אנדרסן. אתמול קרסה מניית החברה ב-30% לאור ההודעה. ביוטכנולוגיה נסחרת בשווי שוק של 172 מיליון דולר.

מניית אורבוטק איבדה 11% למחיר של 10.9 דולר. בית ההשקעות UBS ורבורג הוריד היום את מחיר היעד של המניה מ-16 דולר ל-12 דולר, כלומר, פרמיה שלילית על מחיר הפתיחה שלה אתמול - 12.25 דולר. בבית ההשקעות סבורים שמחירה הנוכחי של המניה אינו משקף הזדמנות קנייה.

האנליסטים ג'ונתן הלף ותומר יעקב מציינים כי לדעתם אורבוטק תצליח לעמוד בתחזיותיה לפיהן הרבעון השלישי יהיה דומה לרבעון השני, בו דיווחה החברה על הכנסות של 54.2 מיליון דולר והפסד נקי של 1.2 מיליון דולר או 4 סנט למניה. הם מצפים להתעוררות בדו"חות הרבעון הרביעי על רקע צמיחה במכירות בתחום ה-FPD - מערכות בדיקה לצגים שטוחים. לגבי הרבעון השלישי הם צופים בתחום זה רמת הכנסות זהה לזו של הרבעון השני - 13.2 מיליון דולר שהיוו 24.3% ממכירות החברה ברבעון.

מניית גילת לוויינים ירדה ב-0.2% למחיר של 52 סנט. החברה הישראלית זכתה באחרונה בחוזה ממשרד התקשורת הברזילאי לאספקת חיבורים לאינטרנט בשווי של 15-20 מיליון דולר. המידע על הזכייה הופיע ברשומות משרד התקשורת הברזילאי. גילת תספק 3,500 תחנות גישה לאינטרנט לפרויקט עבור 2,700 אזורים מוניציפליים במדינה, והיא צפויה להשלים את הפרישה עד אוקטובר 2003. שווי השוק של גילת עומד כעת על 12 מיליון דולר.

עוד בלטו במסחר מניית לומניס שירדה ב-8.2% למחיר של 3.3 דולרים לאחר שאתמול דיווחה כי סמנכ"ל כספים שלה בעבר הגיש כנגדה תביעה. אסיף אדיל טען בתביעה כי הוא פוטר מהחברה לאחר שהגיש דו"ח על אי-סדרים חשבונאיים בה. לומניס הכחישה מכל וכל את הטענות וקווין מורנו, סמנכ"ל הכספים הנוכחי של החברה אמר כי אדיל מנסה להגדיל מהחברה את תשלום הפיצויים שלו ולכן הוא תובע את החברה. מניית גיוון אימג'ינג עלתה ב-8% למחיר של 7.4 דולרים במחזור גבוה לאחר שאיבדה כ-30% בחמישה ימי מסחר רצופים מתחילת החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully