וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייתם משלמים 1,700 שקל על נעל "שתלמד אתכם לרוץ"?

21.12.2015 / 13:58

חברת אסיקס השיקה מהדורה מוגבלת של נעל ריצה, שאחרי שנות מחקר ופיתוח, מתיימרת להיות הנעל המתקדמת בעולם לריצות למרחקים ארוכים. יצאנו לבדוק – האם הנעל עומדת בהבטחה והאם היא שווה את תג המחיר הגבוה?

מערכת וואלה!

אחת הפרסומות הזכורות ביותר של נעלי ריצה שייכת ליצרנית ציוד והלבשת הספורט היפנית, אסיקס. שני ילידים מסתובבים בסוואנה ופוגשים אריה רעב משחר לטרף. לפתע, שולף אחד מהם זוג נעלי ריצה של המותג וזוכה ללעג מצד חברו: "מה גורם לך לחשוב שתרוץ יותר מהר ממנו"? הוא שואל. "תוך ששניהם מקפידים לא לעשות תנועות פזיזות שיאיימו על האריה, היליד עם הנעליים עונה לו בלי להתבלבל: "לא אוכל לרוץ מהר ממנו אבל ממך כן".

מאז אותה פרסומת עבר ענף הריצה זעזועים רבים. הרצון לשבור את שיא המהירות האנושית, כמו גם את רף הסיבולת, הפך למטרה נעלה עבור כולם. רצים ועסקנים כאחד. הרצים האפריקניים עדיין שולטים בו ללא עוררין אבל קשה שלא לשים לב להתקדמות שעושה האדם הלבן בתחרויות הרשמיות. כמובן שככל שעולה הרף, כולם כאחד נרתמים לסייע: אדידס המציאה את סוליית ה"בוסט" המוקצפת, נייקי משווקת בעוצמה את סוליית ה-Free שלה וסאקוני המציאה את ה-Everun הקליל.

מהרגע שנורתה יריית הזינוק יצאו חברות הספורט הגדולות בעולם למסע מהפכני שאיש לא יודע היכן הוא יסתיים. המטרה ברורה לכולם: להוציא לשוק את נעל הריצה המושלמת, כזאת שמאפשרת לרוץ מהר והרבה באותה נשימה. חשוב לציין שמדובר בשני תחומים שונים לחלוטין. רצים כמו יוסיין בולט לא בהכרח מסוגלים לסיים ריצת מרתון בתוצאה המצופה מרץ ברמתו וכמובן שגם המשוואה עובדת בכיוון ההפוך: רצי מרתון יתקשו להגיע למהירות הפנומנלית של הג'מייקאני הסילוני במקצה 100 מטר.

המשקל והנוחות איחדו ידיים

היציאה האחרונה בשוק שייכת לאותה אסיקס, שזה עתה הוציאה מהדורה מוגבלת של מה שהיא מכנה "נעל הריצה למרחקים ארוכים הטובה בעולם". Metarun שמה, ובאסיקס מדווחים על שלוש שנות מחקר שנדרשו על מנת להגיע לתוצאה המושלמת. לא, לא מדובר בנעל הריצה המהירה ביותר שתוכלו לרכוש, אבל כן בנעל ריצה שתלמד את כפות הרגליים שלכם לרוץ בצורה נכונה. אז איך באמת היא עושה את זה? באופן די פשוט למען האמת: היא יצרה מוטציה, דגם של רגל לא אנושית, שלמעשה כוללת את שני הרבדים החשובים של הריצה: משקל ונוחות. כבר כאן נציין שנעל ה- Metarun לא מתיימרת להיות נעל ה-forefoot שלכם. כלומר היא לא "תכריח" אתכם לרוץ על כריות כף הרגל הקדמיות כמו הרצים הקנייתים אבל מאידך, היא תשחרר את העקב שלכם מנחיתות שווא כואבות. גם בולמי הזעזועים שלה כנראה תוכננו לדמות ריצה על מרכז כף הרגל שכן לאסיקס עצמה יש דגמים זולים יותר שמתהדרים במערכות בלימה חזקות הרבה יותר.

גם בפרמטר הגמישות אסיקס לא נופלת לפח שהניחו מתחרותיה האמריקניות: הנעל עצמה לא מתהדרת בגמישות יתרה אבל את מי זה בעצם מעניין, כשהרגל מוגנת בתוך כפפה פנימית שמייצבת כל צעד בבטחה ונאמנות. נושא השיכוך והמגע עם הקרקע זוכה אף הוא לתשומת לב מצד החוקרים היפנים. תשכחו מהבטחות לריצה על מזרן קפיצים של נאס"א ותתחילו להתרגל למגע עם אמא אדמה בכבודה ובעצמה. כאן, יקפצו הספקנים ויאמרו שמדובר בסיכון של ממש אבל רק מי שלומד לרוץ כמו חוקר יפני מבין שעצמות כף הרגל מתחזקות בעת מגע לא מתווך עם הקרקע הרבה יותר מריצה על שמיכת פוך.

כעת לסוגיית המחיר. אסיקס דורשת עבור הנעל המהפכנית שלה סכום דמיוני של 1,700 שקלים. לא פחות. עבור רצים מנוסים, אליהם כנראה מכוונת היצרנית היפנית, מדובר בסכום מרתיע שכן הם הראשונים להבין שאורך חייה של נעל ריצה מסתיים אחרי 600-800 ק"מ. אבל נראה שמתחבאת כאן מטרה גדולה יותר. אסיקס, בדרכה, רוצה ללמד אותנו לרוץ בצורה נכונה ומוכנה להשקיע בכך לא מעט משאבים. שיווקה של ה- Metarun בחנויות הוא אמנם מצומצם כעת – רק 150 זוגות הגיעו לארץ מתוך 60 אלף בעולם כולו – אבל לפי ההערכות, היא מתוכננת בעתיד להחליף את הדגם המצליח ביותר של אסיקס בשנים האחרונות, ה-Nimbus.

כן, אסיקס מוכנה להוציא מפס הייצור את נעל הדגל שלה רק כדי שנוכל למקסם את ההנאה מהריצה ונישאר בריאים ושלמים. במחיר של 1,700 שקלים ליחידה, השאלה אם אנחנו מוכנים לזה?

  • עוד באותו נושא:
  • נעלי ריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully