וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכרו של גיל שרון לא אושר באסיפה הכללית של דסק"ש

עומרי כהן

21.12.2015 / 15:07

שכרו של שרון - חבילה בעלות של עד 11.6 מיליון שקל בשנה - עלה היום לדיון באסיפה הכללית של בעלי מניות דסק"ש לאחר שבימים האחרונים נמצאה הנוסחה שאמורה הייתה לאפשר את אישורו

גיל שרון מנכ"ל פלאפון, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
גיל שרון/נמרוד סונדרס

שכרו של מנכ"ל דסק"ש ( 685.7 +5.31% ) גיל שרון לא אושר היום (ב') באסיפה הכללית של בעלי מניות החברה לאחר שלא היה רוב בקרב בעלי מניות המיעוט.

שכרו של שרון - חבילה בעלות של עד 11.6 מיליון שקל בשנה - עלה היום לדיון באסיפה לאחר שבימים האחרונים נמצאה הנוסחה שאמורה הייתה לאפשר את אישורו.

בסוף השבוע דיווחה דסק"ש, שהינה חברה בת של קונצרן אי.די.בי, כי בעקבות דיונים שהתקיימו בין המנכ"ל הנכנס שרון ונציגיו של בעל השליטה בחברה,אדוארדו אלשטיין, לבין בעלי מניות מיעוט ומחזיקי האג"ח של החברה, הסכים שרון לוותר על 40% מהתגמול ההוני, עליו סיכם, במניות החברות הבנות סלקום ושופרסל, ואשר אושר לו על ידי ועדת התגמול ודירקטוריון החברה.

בנוסף, הסכים שרון להוספת התניות מסוימות למנגנון ההאצה של הבשלת מניות דסק"ש ומניות החברות הבנות שיקבל, במקרה של פיטורים או שינוי שליטה באחת החברות הבנות. כך, אם יפוטר שרון בתוך 9 חודשים ממועד שינוי שליטה בדסק"ש, הוא יהיה זכאי להאצה מלאה במניות דסק"ש ולהאצה מלאה במניות שופרסל וסלקום, אבל רק אם הן רשמו עד אז עלייה של לפחות 4% בשנה ממועד אישור ההסכם. במקרה של מכירת אחת משתי החברות הבנות, הוא יהיה זכאי להאצה מלאה (למניות החברה הנמכרת שבידיו) אם מחיר המכירה ישקף פרמיה של לפחות 4% בשנה ממועד אישור ההסכם.

הוויתור של שרון, לשעבר מנכ"ל פלאפון, מגיע לאחר שלפני כשבוע וחצי נאלצה דסק"ש לדחות את אסיפת בעלי המניות שנועדה לאשר את תנאי העסקתו, בעלות של עד 14.2 מיליון שקל בשנה, ואת שינוי מדיניות התגמול של החברה, וזאת בשל חשש מכישלון בהצבעה. להחלטה על הדחייה קדם מייל שנשלח לחברה על-ידי שחקן הנוסטרו דוד אדרי, ובו הוא מתריע כי בכוונתו להתנגד להצעות שעל סדר היום של האסיפה. אדרי מחזיק באחוזים בודדים ממניות דסק"ש, אולם הצבעתו הייתה עשויה לגרום לכך שההצעות לא היו משיגות רוב מקרב בעלי מניות המיעוט בחברה, הנדרש לצורך אישורן בהתאם לתיקון 20 לחוק החברות, "חוק שכר הבכירים".

הסכם השכר החדש של שרון הוא לחמש שנים, בעלות של עד 11.6 מיליון שקל לשנה, כשבמסגרת המתווה המתוקן, סוכם כי דסק"ש תעניק לשרון לאורך התקופה מניות של סלקום ושל שופרסל שמהוות כיום 0.36% מהון המניות של כל אחת מהן. זאת, במקום נתח של 0.6% מהון המניות כל אחת מהחברות, כפי שנקבע בהסכם המקורי.

שווי מניות שופרסל וסלקום שיוענקו לשרון לפי ההסכם המתוקן במהלך חמש השנים הקרובות, עמד בסוף השבוע על 18 מיליון שקל, כך שעבור המנכ"ל החדש מדובר על הפחתת תגמול של כ-12 מיליון שקל (לפי שווי שוק נוכחי) לאורך התקופה. בשאר רכיבי התגמול העיקריים של שרון, ובהם עלות שכר שנתית של 3.24 מיליון שקל, מענק שנתי בהיקף של עד 3.24 מיליון שקל ו-1.8 ממניות דסק"ש בשווי שוק של 13 מיליון שקל, לא חל שינוי לעומת ההסכם המקורי.

  • עוד באותו נושא:
  • גיל שרון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully