וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותפות תמר תוכל לייצא גז לחברה המצרית דולפינוס

הדי כהן

23.12.2015 / 17:00

ייצוא הגז למצרים יהיה בהיקף של כ-5 מיליארד שקל. החברה המצרית תהיה אחראית על הולכת הגז מאשקלון. שטייניץ: "זו סנונית ראשונה של שיתוף פעולה אנרגטי שייתפתח בשנים הקרובות עם מדינות האזור"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, חותם על אישור מתווה הגז בנאות חובב בצילומים-עם יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ושר האנרגיה יובל שטייניץ. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
החתימה על מתווה הגז/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

שר האנרגיה יובל שטייניץ העניק לשותפות תמר אישור לייצוא גז לחברת דולפינוס במצרים, זאת לאחר שהממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה, יוסי וירצבורגר, התייעץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין.

מדובר על הסכם בהיקף של כ-5 מיליארד שקל, שבו תסופק ללקוחות תעשייתיים במצרים כמות של 5 BCM של גז במהלך שלוש שנים. הגז ממאגר תמר יובל דרך מערכת ההולכה של נתג"ז לאשקלון. חברת דולפינוס המצרית תהיה אחראית על הולכת הגז מאשקלון למצרים באמצעות צינור הגז הקיים המופעל על ידי חברת EMG - כך דיווחו השותפות עם חתימת העסקה במארס האחרון.

שטייניץ מסר: "אישור הייצוא למצרים, בהתאם להחלטת הממשלה, הוא סנונית ראשונה של שיתוף פעולה אנרגטי שייתפתח בשנים הקרובות עם מדינות האזור, כגון מצרים, ירדן, יוון וטורקיה ועם מדינות אירופה בכלל".

עם זאת, קיימים לא מעט קשיים שעשויים לעכב עסקה כזאת. הראשון שבהם הוא אישור ממשלת מצרים, שלפי שעה הורתה לעצור את כל המגעים לייבוא גז מישראל מאז פסק הבוררות שמחייב את מצרים לשלם לחברת החשמל 1.8 מיליארד דולר.

כמו כן יש צורך לקבל את אישור חברת EMG וכן להשמיש את הצינור כך שיוכל להזרים גז מישראל למצרים, ולא רק ממצרים לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully