וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל: "יש כסף בקופה ונכסים למכירה"

עומרי כהן

24.12.2015 / 11:31

מנכ"ל אפריקה השקעות ניסה הבוקר להרגיע את בעלי האג"ח - עבר חברה אחר חברה, הסביר את פעילותה וביקש עוד קצת זמן: יש לנו תוכנית איזה נכס למכור קודם ומאיפה לקחת דיבידנד. אנחנו מאמינים שבשנים הבאות רוסיה תתרומם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לב לבייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אברהם נובוגרוצקי, מנכ"ל אפריקה השקעות, הציג היום (ה') באסיפת בעלי האג"ח את פעילות החברה. המנכ"ל עבר חברה אחר חברה והסביר את פעילותה. בנוגע לאפי פיתוח אמר נובוגרוצקי, בין היתר, כי מדובר ב"חברה מאוד דומיננטית בקבוצה וחשובה לנו. הפעילות מתנהלת במוסקבה. יש קניון ענק במוסקבה ומאוד מצליח. ויש עוד נכסים מאוד טובים שממוקמים במקומות מאוד טובים. זה הנכס שמוביל את החברה והוא ישמש אותה הרבה שנים. אבל לא ניתן להתעלם מהמצב ברוסיה ומה שקרה שם בשנה שעברה.

לב לבייב עשוי למכור נכסים של אפריקה ישראל עקב חובות

"בניכוי החוב אנחנו מראים שהחברה שווה 1.3-1.4 מיליארד דולר. הנכסים שווים 2 מיליארד דולר בספרים. מי שיבקר בקניון יראה שהוא נמצא בתוך מנהטן. אומנם מנהטן הזאת לא במצב טוב כרגע אבל אנחנו מאמינים שזה זמני. בתוך שנתיים שלוש ארבע חמש, דברים ישתנו וישתנו לטובה".

אפריקה תעשיות: "הייתה בכותרות לא מעט רק על אי ניקיון כפיים בשני מישורים: משיכות לא חוקיות של מיליוני דולרים בודדים ושינויים בדוחות הכספיים, שלא מתאימים לנו. בציבור יש גנבים שרוחצים באי ניקיון כפיים. זה לא צריך לקרות. אני ונדב נמצאים עמוק בתוך החברות הבנות כדי להוציא אותן מהאפלה לאור באופן די מהיר".

דיווידנד של 200 מיליון שקל

אפריקה נכסים: "חברה גדולה בעלת ערך גדול. חילקה רק לאחרונה דיבידנד של 200 מיליון שקל. חברה שמפתחת נכסים בישראל ובמזרח אירופה. כל הפרוקיטים של החברה, ויש לה עשרות, כולם פרוקיטים מנצחים במיקומים טובים. ואנחנו מצליחים גם בארצות שהסביבה העסקית בהן לא כל כך טובה".

נובוגרוצקי הוסיף: "אז למה התכנסנו כאן? מאז ההסדר ב-2010 שירתנו חוב של 4 מיליארד שקל. לבייב נתן ערב ההסדר כ-800 מיליון שקל ואחרי ההסדר 765 מיליון שקל. החברה עצמה מכרה נכסים והם שירתו את בעלי החוב. היום יש לנו אג"חים בריבית לא קטנה, שמעיקות על החברה ויש לנו נכסים הם דיבידנדים שהחברות שלנו מחלקות ואנחנו לוחצים אותן ליותר פעילות ויותר רווחיות כדי שיוכלו לחלק עוד דיבידנדים.

"כמות הדיבידנדים לא תספיק וכדי לשרת את החוב נצטרך למכור נכסים. אנחנו פתוחים לכל הצעה בקשר לרכישה של חלק מהנכסים שלנו, החברה עובדת היום כדי לשרת את בעלי האג"ח. היא עושה את זה באדיקות ומביאה דיבידנדים מהחברות הבנות. חברות ונכסים שהשביחו את עצמם אנחנו נפעל כדי לממש אותם. אם מחזיקי החוב נותנים יותר שקט אז אפשר למכור במחירים יותר טובים".

"המסר שלי הוא שלא חייבים לגעת ברוסיה בשנים הקרובות. יש מספיק זמן ונכסים כדי לתת לעסק הזה להתרומם. יש לנו תוכנית איזה נכס למכור קודם ומאיפה לקחת דיבידנד. מתי? עד שרוסיה תתאושש ואנחנו מאמינים שבשנים הבאות רוסיה תתרומם. לא יכול להיות שרוסיה לא תשתנה. עוד 4-5 שנים רוסיה תהיה במקום אחר מאשר היום. ועד אז אנחנו יכולים לשרת את החוב גם בעזרת הנכסים שיש באמתחתנו במזרח אירופה ובישראל. הריביות על האג"חים לא נמוכות אבל אנחנו משרתים אותם בנאמנות ודואגים שבקופה תמיד יהיה כסף שנה קדימה. אנחנו גם מאמינים כי ברגע שהמצב ברוסיה ישתפר הדירוג החוב שלנו יחזור לעלות".

נובוגרוצקי סיכם: "אנחנו חיים את החוב ועובדים על איך לפתור אותו. זה חלק עיקרי בעבודה שלי ואם נראה שיש בעיה אנחנו נהיה הראשונים להרים דגל. המסר הוא שיש כסף בקופה ויש נכסים למכירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully