וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במקום מע"מ 0% על תחבורה ומים - הורדת מחירים בגובה המע"מ

עמירם ברקת

27.12.2015 / 16:17

תעריפי התחבורה יוזלו בגובה המע"מ (17%) ואילו בתחום המים יוזל מחיר הכמות הבסיסית הנצרכת על ידי משקי המים בגובה המע"מ

השר אריה דרעי, ישיבת סיעת ש"ס, 13 ביולי 2015. יותם רונן
אריה דרעי/יותם רונן

מחירי התחבורה הציבורית ומכסת מים בסיסית יוזלו בגובה שיעור המע"מ - כך סוכם בין שרי האוצר והפריפריה כפשרה בעקבות דרישתו של אריה דרעי למע"מ אפס על שירותים אלה. הפשרה אמורה למנוע שינויים שיצרו עיוותים במערכת המס.

שר האוצר משה כחלון ושר הפריפריה אריה דרעי הודיעו היום במסיבת עיתונאים במשרד האוצר על הורדת מחירים בתחבורה הציבורית ובמים. הפחתת התעריפים תעוגן בחקיקה.

"הסבירו לי את המדרון התלול והמסוכן כשמורידים מע"מ על מחיר מסוים מה יקרה בעוד שנה ובעוד שנתיים כשבסוף הגענו להבנה הזו שאכן אנחנו הולכים על חקיקה שאי אפשר לשנות אותה אלא בשלוש קריאות גם על התחבורה הציבורית וגם על המים", אמר דרעי.

דרעי ציין כי כתוצאה מהחקיקה ייהנו מההנחה גם 1.5 מיליון צרכני מים שאינם מחוברים לתאגידי המים. דרעי ציין כי העלות התקציבית של המהלך תגיע למיליארד שקל לעומת 650 מיליון שקל - הסכום שעליו סוכם במסגרת תקציב המדינה. הגדלת הסכום היא תוצאה מדרישת דרעי להוסיף את ההנחות במים בעלות של כ-300 מיליון שקל להנחנות בתחבורה ציבורית שעלותן כ-650 מיליון שקל.

בתחום התחבורה הציבורית יוזלו התעריפים באופן המשקף את גובה המע"מ הנוכחי. זאת לצד צעדים נוספים רבים אותם מבצעת הממשלה בתחום זה, למשל רפורמה בתעריפים והגברת השירות. צעד זה הינו בשורה לשכבות החלשות אשר עושות שימוש נרחב בתחבורה הציבורית, ובשורה לכלל האוכלוסייה באופן גורף. אנו מקווים כי הוזלת המחירים תוביל להגברת השימוש בתחבורה הציבורית ותסייע בהפחתת יוקר המחיה, בעיקר לאוכלוסיות חלשות.

בתחום המים, יוזל מחיר הכמות הבסיסית הנצרכת על ידי משקי המים בגובה המע"מ הנוכחי. הכמות הבסיסית תוקצה לנפש על מנת להוזיל את הצריכה היומית של שתיה ורחצה לזולה יותר מצריכת הכמות העודפת. צעד זה צפוי להטיב עם השכבות החלשות הצורכות את כמות המים הבסיסית (3.5 קוב לנפש), וכמובן יוזיל את העלות לכל משקי הבית בישראל.

באוצר אמרו היום כי מתווה הפחתת מחירי התחבורה הציבורית והמים יבטיח את ירידת המחירים באמצעות חקיקה, וימנע פגיעה במערכת המס הישראלית.

הפשרה שהושגה באה בתום מגעים ממושכים בין דרעי לאנשי האוצר בראשות המנכ"ל שי באב"ד. באוצר דרשו כי העלות התקציבית של המהלך - כ-900 מיליון שקל - תופחת בשיעור של כ-40%, שיעור ההפחתה של התקציבים האחרים שהובטחו לשותפות הקואליציוניות בממשלה במסגרת ההסכמים.

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר המים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully