וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא על הלחם לבדו: האם מחירי החמאה בירידה?

27.12.2015 / 16:33

כבר בחודש הקרוב יתחיל יבוא של חמאה מוזלת שתגיע לחלק מהרשתות, במחירים נמוכים בכ-12% מהמחיר המפוקח. "לצרכנים יש חלק חשוב ומשמעותי בתחרות במתן הזדמנות למותגים החדשים, להתנסות בהם ולתרום לתחרות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי שהיבוא של הגבינות הצהובות פתח את השוק לתחרות והורדת מחירים, צפויות ההוזולות להגיע גם לשוק החמאה. ארבעה יבואנים זכו במכסת יבוא פטור ממכס של משרד הכלכלה והתעשייה, והתחייבו לשווק את החמאה השולחנית לצרכן במחירים זולים אף יותר מהמחיר המפוקח ל-100 גרם חמאה שולחנית שעומד כיום על 3.92 שקל ל-100 גרם.
המשווקים הם:

ישרקו (טיב טעם) – מחיר מקסימום לצרכן שלא יעלה על 3.10 שקל.

שופרסל – מחיר מקסימום לצרכן שלא יעלה על 3.40 שקל.

גולד פרוסט – מחיר מקסימום לצרכן שלא יעלה על 3.60 שקל.

נטו – מחיר מקסימום לצרכן שלא יעלה על 3.60 שקל.

מדובר במותגים פרטיים שיוצגו לצד המוצרים האחרים על המדף כבר בחודש הקרוב, במשקל של 100 או 200 גרם.

"לאור הצלחת השימוש בהליך התחרותי כאמצעי לחלוקת מכסות יבוא פטורות ממכס בגבינה קשה, החלטנו לאמץ מכשיר זה גם לצורך חלוקת מכסת החמאה השולחנית" אומר יאיר שירן, מנהל מינהל תעשיות ויו"ר ועדת מכסות במשרד הכלכלה והתעשייה, לשמחתנו ראינו שכפי שקרה בגבינה קשה, כך גם בחמאה שולחנית – קיבלנו הצעות רבות מצד גורמים בשוק שהתחייבו לייבא ולשווק את המוצרים לצרכן הסופי במחירים אטרקטיביים, הנמוכים מן המחיר המפוקח".

"לצרכנים יש חלק חשוב ומשמעותי בתחרות במתן הזדמנות למותגים החדשים, להתנסות בהם, לתרום לתחרות וליהנות ממחירים נמוכים מהמחיר הקיים כיום" מוסיף עמית לנג, מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה.

אורי קילשטיין, סמנכ"ל סחר ושיווק בשופרסל, אמר: "שוק החמאה בישראל מוערך ב 290 מיליון שקל בשנה ונשלט על ידי שחקן דומיננטי אחד בעל נתח של כשני שלישים ממכירות הקטגוריה. בחרנו להציע ללקוחותינו חמאה משובחת מהולנד במחיר נמוך משמעותית ממחיר המפוקח של החמאה. עוד השקה שמיישמת את האסטרטגיה שלנו אותה האיכות / ללא המותג / פחות כסף".

  • עוד באותו נושא:
  • חמאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully