וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מפנק: 70 אלף שקל לקצין שיעבור לנגב

28.12.2015 / 13:37

ביום בו תקציב הביטחון התנפח ל-70 מיליארד שקל - מתנהל גם דיון בכנסת על סכומי עתק שיועברו למערכת הביטחון לרגל מעבר יחידות לנגב

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר בעיר הבה"דים בנגב. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
עיר הבה"דים/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

חושבים שהמיליארדים שנלקחו מכם בכספי מסים מושקעים במערך צבאי שיציל את המדינה ביום פקודה? תשכחו מזה.

היום (ב') נחשפת עוד חגיגה צבאית על חשבון משלם המסים: צה"ל מתכוון להעניק מענקים נדיבים לקצינים ומשפחות שיעברו לנגב - 70 אלף שקל לקצין ו-200 אלף שקל למשפחה. כך נחשף בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד).

המענקים הללו הם רק חלק מההטבות שמתכננים בצה"ל במסגרת העברת בסיסי המודיעין והתקשוב. נזכיר כי מוקדם יותר היום העבירה ועדת הכספים עוד 2.5 מיליארד שקל לתקציב הביטחון, שהתנפח השנה לכ-70 מיליארד שקל לעומת 56 מיליארד שקל שאושרו בתקציב המקורי.

תא"ל (מיל.) יוסי ביינהורן, נציג מבקר המדינה, אמר כי "זה איננו רק מיזם של מערכת הביטחון אלא בעל משמעות לאומית, רוחבית, לכל המערכות בדרום הארץ. האחריות מתחלקת בין כמה וכמה משרדי ממשלה, וייתכן כי המיזם יתקדם מבחינה מסוימת ויתנהל בעצלתיים מבחינות אחרות".

לדבריו, המבקר חשף בדוח שלו עיכוב במקור המימון להעברת יחידות המודיעין והתקשוב לנגב בהיקף של 19 מיליארד שקל, כאשר התמיכה באוכלוסיית משפחות אנשי הקבע בהיקף 3.2 מיליארד שקל שנקבעה ע"י מערכת הביטחון עוד לא אושרה ע"י האוצר. כמו כן, לא החלה עדיין הקמתן של תשתיות תחבורה באזור משום שהן לא תוקצבו.

חזי משיטה, ממנהל מעבר צה"ל לנגב במשרד הביטחון, השיב כי כל המימון למיזם אושר ע"י האוצר, בהתאם לביצוע, כתקציב ייעודי – חיצוני לתקציב הביטחון. לדבריו, כבר היום משרתים בנגב כ-30 אלף חיילים ומעבר קריית ההדרכה, אגף המודיעין וקריית התקשוב לנגב יוסיף עוד 30 אלף חיילים, מהם כ-7,000 אנשי קבע. משיטה ציין כי סוכמה מסגרת כללית בלבד לתמיכה באנשי הקבע. כאמור, מדובר במענקים לקצינים מבוקשים בסך 70 אלף שקל ומענק של כ-200 אלף שקל למשפחה שתבחר לעבור לנגב למשך 5 שנים לפחות.

משיטה הוסיף כי בינתיים, עד שיושלם המענה התחבורתי הכולל (שיוצג בחודש הקרוב ע"י משרד התחבורה) מממן משרד הביטחון הסעות ישירות לבסיסי הנגב מ-19 מרכזים בארץ. משיטה הזהיר כי "כוחות השוק לא יעשו את שלהם, ועל משרדי הממשלה להכין מאות יחידות-דיור להשכרה לתקופת מעבר הבסיסים".

ח"כ מאיר כהן (יש עתיד) אמר כי "המעבר של צה"ל לא מעיר את הנגב. נתנו לאנשי הקבע בית בעומר בפחות ממיליון שקל, כאשר מחירו למעלה מ-3 מיליון שקל, אך הם ממשיכים לגור במרכז הארץ וכל הבתים בעומר מושכרים על ידם. לדימונה, ירוחם, באר שבע ואופקים עוד לא הגיע ולו איש קבע אחד".

ח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני) הוסיף כי בתשתית הרכבות כיום, אין שום בעיה לאנשי הקבע לשרת בנגב ולהמשיך להתגורר בתל אביב או ראשון לציון.

אל"מ ירון כהן, ראש מחלקת התכנון באגף כוח האדם, הוסיף כי מי שישרת בקבע באגף המודיעין או התקשוב ישהה 25 שנה באותה היחידה ולכן הכנת המעטפת עבורם ומשפחותיהם תביא למעברם לסביבת הבסיס. נעה אבירם, נציגת משרד התחבורה, הציגה תכנית להוספת רכבות ואוטובוסים. לדבריה, תדירות האוטובוסים לבסיסים היא בהתאם לאכלוסם.

ח"כ אלהרר סיכמה: "חשוב לבדוק את התהליך תוך כדי ביצועו ולא לבכות על הליקויים בדיעבד. זהו מהלך מבורך ומכריע, שאמור להביא לאזור צמיחה כלכלית וחברתית, אך יש להיערך לקליטת אנשי הקבע ומשפחותיהם מבחינת מגורים, ותשתיות חינוכיות, בריאותיות ותחבורתיות. הכיוון חיובי אך ההכרעות הדחופות נחוצות, תוך שיתוף פעולה בין כל משרדי הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully