וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכח מדעית: נשים בהנהלה משפרות את העסק

29.12.2015 / 14:22

מהשוואה שנערכה בין ביצועי חברות ציבוריות בארצות הברית, בריטניה והודו עולה כי בחברות בהן שולבו נשים בעמדות בכירות הביצועים היו טובים במאות מיליארדים מחברות ללא נשים בכירות

אולפן וואלה

המספר המועט של נשים בעמדות ניהול בכירות מעסיק רבים בארץ ובעולם. מחקר חדש מגלה שלנוכחות נשית בעמדות בכירות – יש גם תועלת כלכלית. מהשוואה שנערכה בין חברות ציבוריות בארצות הברית, בריטניה והודו נמצא שחברות עם נשים בעמדות ניהול מניבות ביצועים פיננסיים גבוהים יותר.

על פי המחקר, מועצות מנהלים ששילבו נשים השיגו ביצועים פיננסיים גבוהים ב-655 מיליארד דולרים ממועצות מנהלים שהורכבו מגברים בלבד. יחד עם זאת, הדוח חשף תמונת מצב עגומה - רק בעשירית מהחברות שנבדקו היו נשים במועצת המנהלים.

לדברי רו"ח אילנית הלפרין, מנהלת מחלקת ההיי טק ושותפה בפירמת רואי החשבון פאהן קנה ושות' Grant Thornton ישראל שתרגמה את המחקר, "המחקר של Grant Thornton מספק נתונים מדהימים שמוכיחים שגיוון אנושי ומגדרי מוביל לקבלת החלטות טובות יותר. רק בעשירית מהחברות שהמחקר בדק היו נשים במועצות המנהלים. אם חברות לא יובילו שינוי בנושא, הדבר עשוי לעורר חשש בקרב משקיעי החברות מפני החמצת תועלות עסקיות אדירות. משקיעים אלה צריכים לשאוף שהחברות ירכיבו את מועצות המנהלים שלהן בצורה נבונה".

רו"ח הלפרין הוסיפה: "הדוח מהווה גם פעמון אזהרה לממשלות. ממשלות רוצות מגזר פרטי עם ביצועים פיננסים גבוהים, תפוקה משופרת, ויכולת תחרותיות גלובלית. אחת הדרכים להשיג זאת היא לייצר תנאים להשתתפות נשים בדרג מקבלי ההחלטות הן בחברות ממשלתיות והן חברות פרטיות".

  • עוד באותו נושא:
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully