וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל משלם עד 5,000 שקל בחודש תוספת התייעלות לעובדיו

מוטי בסוק

9.10.2002 / 7:15

יובל רכלבסקי, הממונה על השכר באוצר, דורש להפסיק לאלתר התשלום; מאיים לגבות חזרה התוספת ששולמה לעובדים השנה



הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, הזהיר לפני 8 ימים את מנהל מחלקת משאבי אנוש ומינהל בבנק ישראל, אפרים גרוס, כי הוא שוקל להפעיל את סמכותו ולמנוע תשלום מענק התייעלות לעובדים בבנק, בהם בכירים בו, ב-1 בינואר 2002. בנוסף שוקל רכלבסקי את האפשרות לדרוש מעובדי הבנק להחזיר 3 מענקי התייעלות שקיבלו במשך השנה.



המכתב עלול להוביל לפתיחתו מחדש של הסכסוך הקשה בין משרד האוצר לבנק ישראל. רכלבסקי מנסה זה כמה שנים להביא לכרסום בשכר הגבוה במיוחד של עובדי בנק ישראל, ובעיקר בתוספות השכר שהם מקבלים לדעתו באופן לא חוקי. בסוף אפריל השנה נפגש רכלבסקי, יחד עם בכירים באגף שהוא עומד בראשו, עם מנהלת המחלקה לסכסוכי עבודה בפרקליטות המדינה, עו"ד נורית אלשטיין, לדיון בחריגות השכר ובהתנגדות צמרת בנק ישראל להפחתתן.



בפגישה נאמר כי בבנק משולמת תוספת התייעלות בניגוד לחוק זה כ-9 שנים; התוספת המשולמת 4 פעמים בשנה מסתכמת בכ-16 אלף שקל לבכיר ברבעון, כלומר יותר מ-5,000 שקל בחודש. בשירות המדינה לא מוכרת תוספת כזו. בפגישה הוחלט לפנות לדרך המשפטית אם בנק ישראל ימשיך לסרב לשיתוף פעולה עם משרד האוצר.



בתגובה נמסר מבנק ישראל: "כל הסכמי השכר וכל רכיבי השכר בהסכמים בבנק היו בהתאם להסכמי השכר הקיבוציים, ולאורך כל השנים הממונה על השכר ידע על רכיב ההתייעלות. דווח לו על רכיב ההתייעלות יחד עם הדיווח על שאר הרכיבים, כנדרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully