וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה החל באיסוף מידע להקמת מאגר על השקעות של ישראלים בחו"ל

בן ציון ציטרין

9.10.2002 / 7:21

נציבת מס הכנסה, טלי ירון-אלדר: בנציבות כבר פועל צוות שמטרתו לאתר את הנכסים, כאשר בשלב הראשון ההתמקדות תהיה בנדל"ן, שחשיפתו קלה יחסית



אגף מס הכנסה החל באיתור השקעות של ישראלים בחו"ל כדי להקים בסיס נתונים לקראת מיסוי רווחי השקעות אלה בעקבות הרפורמה במס. המדובר על בניית מאגר מידע שנאסף ממקורות שונים, בהם מאגרי מידע זרים, עיתונות ישראלית ובינלאומית, אינטרנט ורשויות מס של מדינות שעמן יש לישראל אמנות למניעת כפל מס.



נציבת מס הכנסה, טלי ירון-אלדר, אמרה אתמול בכנס שקיים בנק הפועלים על התארגנות ישראלים להשקעות בחו"ל, כי בנציבות כבר פועל צוות שמטרתו לאתר את הנכסים, כאשר בשלב הראשון ההתמקדות תהיה בנדל"ן, שחשיפתו קלה יחסית.



בעקבות התיקון לפקודת מס הכנסה, החל בינואר 2003 ימוסו ישראלים על רווחיהם בחו"ל על פי שיטת המיסוי הפרסונלית. המדובר על שכר דירה על נדל"ן, דיווידנד על מניות, תמלוגים מקניין רוחני ופטנטים, ריביות מפקדונות ותוכניות חיסכון בנקאיות, וחלק מהנאמנויות שלא מוכרות על ידי פקידי השומה. הדיווח על רווחים מ-2003 ייעשה בדו"חות שיוגשו ב-2004.



"האגף לא ימתין עד 2004"



לדברי ירון-אלדר, האגף לא ימתין עד 2004 לקבלת דיווח מציבור הנישומים, אלא ינצל את התקופה הקרובה לצורכי ארגון, כך שלאחר הגשתם של הדו"חות ניתן יהיה לאמת את הדיווחים עם מאגרי המידע של האגף.



ירון-אלדר אמרה כי על אף שסוגיית מיסוי הנאמנויות נותרה פתוחה עד להשלמת דיוני הצוות המיוחד שהקימה לצורך כך, התיקון לפקודת מס הכנסה מחייב כבר ב-2002 את יוצרי הנאמנויות והנהנים מעל 100 אלף שקל בשנה לדווח על ההכנסות, גם אם כרגע הן לא ממוסות. לדבריה, חובת הדיווח תאפשר לנציבות לבנות בסיס נתונים רחב ומקיף של נאמנויות של ישראלים בחו"ל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully