וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגף המכס: המאבק בהברחת סיגריות - יעד אסטרטגי ל-2003; הרווח גדול מהברחת סמים

מוטי בסוק

9.10.2002 / 7:46

ב-5 החודשים האחרונים נתפסו עשרות מכולות של סיגריות מזויפות בנמלי הים בישראל. שווי המס בלבד בתפיסות אלו הוא כ-60 מ' ש', אילו היה מדובר בסיגריות לא מזויפות



אגף המכס ומע"מ באוצר קבע כי המאבק בהברחות של סיגריות לישראל הוא יעד אסטרטגי ל-2003. במלחמה בהברחות יהיו מעורבות מרבית המחלקות המבצעיות של האגף. המטרה היא לא להסתפק באיתור ההברחות, אלא לתפוס את הפושעים-המפעילים העומדים מאחוריהן.



ראש אגף המכס ומע"מ, איתן רוב, אמר כי הברחת הסיגריות מתבצעת על ידי פושעים "כבדים ומסוכנים", מכיוון שמדובר ברווחים הגדולים מהברחת סמים (בשל ההיקף הרחב של השימוש בסיגריות). לדבריו, רמת הענישה בתחום זה אינה מרתיעה. הברחת סיגריות אטרקטיווית, בין השאר, מכיוון ש-70% ממחיר חפיסת סיגריות, במערב אירופה ובישראל, הם מסים. ב-5 החודשים האחרונים נתפסו עשרות מכולות של סיגריות מזויפות בנמלי הים בישראל. שווי המס בלבד בתפיסות אלו הוא כ-60 מיליון שקל (אילו היה מדובר בסיגריות לא מזויפות).



לדברי רוב, הברחת הסיגריות נהפכה בשנים האחרונות למכה עולמית, ובכל כנס של גופי המכס בעולם דנים בדרכים להתמודד עם נגע זה. הערכה בישראל, על בסיס מידע מודיעיני, היא כי גופי פשע מרכזיים מעורבים בהברחת הסיגריות. בין השאר מדובר בהלבנת הון ובגניבת קניין רוחני (זיופים).



ב-2002 הוחלט באגף המכס ומע"מ להתמודד עם ההברחות ברמה המודיעינית, במטרה לעבור לפעילות בשטח ב-2003. באחרונה נאסף מידע מודיעיני רב על רשתות מבריחים בישראל, בנמלי הים והאוויר. ב-2003, יהיו מעורבים בפעילות נגד המבריחים אנשי מחלקות החקירות, מודיעין וביקורת, יחד עם המשטרה וגופי אכיפה נוספים. אגף המכס ומע"מ מגבש גם תיקון בחוק לפקודת המכס, במטרה להחמיר את העונשים על הברחת סיגריות מ-6 חודשים ל-3 שנים.



החל ביום ראשון תופעל באגף המכס והמע"מ יחידה חדשה, יס"מ שמה, שהיא איחוד של 2 יחידות שפעלו עד כה: ימ"מ, לבדיקת תקינות היבוא בנמלי הכניסה לישראל, והיחידה למלחמה בהברחות סמים. אנשי כל אחת מ-2 היחידות אומנו בחודשים האחרונים לטפל בשתי הפעילויות. בנוסף, האיחוד של 2 היחידות הביא לחיסכון בכוח אדם. התקנים שהתפנו הועברו לחיזוק יחידות החקירות והביקורת. אנשי היס"מ יהיו כפופים לגובה המכס ולממונים בתחנות הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully