וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: המרחק בין מסלול ההמראה בשדה התעופה באילת לכביש הערבה - קטן מדי

זוהר בלומנקרנץ

9.10.2002 / 10:13

הוועדה המיוחדת הוקמה בעקבות ביקורת מצד גורמי תעופה ותיירות באילת על החלטת שר התחבורה לסגור את שדה התעופה בעיר לפעילות פנים ארצית של מטוסי גדולים מ-1 בנובמבר



דו"ח הוועדה לבדיקת התעבורה האווירית לאילת מצביע על שני ליקויי בטיחות שמסכנים את המשך פעילותם של המטוסים הגדולים בתעופה הפנים ארצית לאילת; הליקויים מתייחסים לסמיכותו של כביש הערבה לשדה התעופה בעיר במידה שאינה מאפשרת את הרחבתו של מסלול ההמראות והנחיתות; ולצינור ניקוז שיוצר מדרגת גובה בסמוך למסלול.



חברי הוועדה חלוקים בדעותיהם לגבי חומרתן ומידת השפעתן של בעיות אלה על התאמתו של שדה התעופה לקליטת מטוסים גדולים.



המרחק ממרכז מסלול ההמראה באילת, בחלקו הצפוני, לכביש הערבה הגובל בשדה התעופה, הוא קטן מהנדרש על פי תקני הבטיחות של ICAO - ארגון התעופה של האו"ם, הקובע תקנים בינלאומיים לשדות תעופה, נחיתות והמראות מטוסים ומסלולי המראה; בכך רואה הוועדה את עיקר הבעיה בהמשך התרת נחיתה והמראה של מטוסי סילון צרי ורחבי גוף באילת.



דו"ח הוועדה, בראשותו של אריה עוז, הוגש שלשום לראש מינהל התעופה האזרחית, עמוס עמיר, ויידון היום אצל שר התחבורה, אפרים סנה. הוועדה המיוחדת הוקמה על ידי עמיר, בעקבות ביקורת מצד גורמי תעופה ותיירות באילת על החלטת שר התחבורה לסגור את שדה התעופה בעיר לפעילות פנים ארצית של מטוסי סילון רחבי גוף מ-1 בנובמבר.



על פי המלצתו של עמיר, תועתק הפעילות הפנים ארצית של מטוסי הסילון הגדולים לשדה התעופה עובדה, הממוקם כ-6 ק"מ צפונית לאילת, בדומה לטיסות הבינלאומיות שכבר הועברו אליו; משם יעשו הנוסעים את דרכם באוטובוסים לאילת. גורמי תעופה ותיירות מחו בחריפות על ההחלטה.



החלטת סנה התקבלה מאחר שרוחב מסלול ההמראה באילת הוא 30 מטר, בעוד שעל פי התקן הבינלאומי למטוסי סילון רחבי גוף אמור המסלול להיות ברוחב של 45 מטר. עם זאת נודע כי תקן זה נדרש עבור מטוסי סילון מדגם בואינג 707, שכבר אינם נמצאים בשירות פעיל בחברות התעופה. לפיכך אישר עד כה מינהל התעופה האזרחית המשך נחיתת מטוסי סילון מדגמים אחרים של בואינג, 757 ,737 ו-767, שלהם שני מנועים בלבד שאינם בולטים משולי המסלול.



לדברי מקור בוועדה, לאחר ביקורה בשדה התעופה באילת, התרשמותה היתה שניתן להמשיך ולאשר נחיתת מטוסי סילון באילת, על אף מגבלת רוחב המסלול. ואולם בינתיים, לא מצאה הוועדה פתרון לבעיית סמיכות כביש הערבה למסלול ההמראה. בדיון אצל שר התחבורה היום ישתתפו חברי הוועדה, נציגים מחברות התעופה ארקיע וישראייר, נציג עיריית אילת ונציג התאחדות בתי המלון.



דובר משרד התחבורה אמר אתמול בתגובה: "הממצאים המלאים יובאו בפני שר התחבורה. לאחר שיעיין בהם הוא יקבל את החלטתו".



בחברות התעופה ארקיע וישראייר, בעיריית אילת ובהתאחדות בתי המלון בעיר ממתינים לפרסום ממצאי הדו"ח ורק לאחר מכן תימסר תגובתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully