וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנפט צנח 36% השנה - לא צפויה התאוששות ב-2016

31.12.2015 / 8:53

למרות הירידות במחירים: ארה"ב דיווחה אתמול על עלייה נוספת במלאי הנפט שלה ובתפוקה שעלתה ל-9.2 מיליון חביות ביום. בשוק מתכוננים להסתערות של איראן על שוק הנפט העולמי, ככל הנראה בינואר או פברואר

אילוסטרציה. ShutterStock
אילוסטרציה/ShutterStock

מחירי הנפט ( 36.69 +0.25% ) נפלו השנה ביותר מ-30% על רקע ההיצע העודף בשוק ואנליסטים מעריכים כי המחירים יישארו נמוכים לתקופה ארוכה.

הנפט מסוג WTI ומסוג ברנט נסחרים היום (ה') סביב 36.5 דולר לחבית. אתמול בערב צנחו המחירים ביותר מ-2% לאחר שבארה"ב פורסמו נתונים לפיהם מלאי הנפט בשבוע החולף עלה ב-2.6 מיליון חביות. הנתונים הצביעו גם על עלייה בתפוקת הנפט בתוך ארה"ב, חרף הירידות במחירים. מדובר בעלייה של 23 אלף חביות לרמה של 9.2 מיליון חביות ביום.

הירידות אף החריפו לאחר ששר הנפט של סעודיה אמר כי ארצו לא תחתוך את התפוקה למרות הירידות במחירים.

טים אוונס, אנליסט האנרגיה של סיטי, טוען כי ההצהרה של סעודיה היא "לכל הפחות ניסיון לדחוק במפיקות נפט אחרות בארה"ב לצמצם את ההשקעות שלהן".

מחיר הנפט מסוג WTI ירד השנה ב-31% בעוד הנפט מסוג ברנט נפל ב-36%. אנליסטים מתקשים לראות גורמים שיביאו להתאוששות ב-2016, במיוחד על רקע עודף ההיצע והעובדה שאיראן צפויה להיכנס לשוק העולמי לאחר הסרת הסנקציות, ככל הנראה בינואר-פברואר. אנליסטים מעריכים כי איראן תתרום לתפוקת הנפט העולמית תוספת של מיליון חביות ביום, שיכולה להגיע בהמשך ל-2 מיליון חביות. המשמעות היא הגדלת עודף ההיצע כך שתיתכן ירידה נוספת במחירים.

אנליסטים ב-BMI Research מציינים כי הירידות במחירים גורמות לחברות נפט רבות לעצור את לדחות השקעות בפרויקטים באסיה - בעיקר במלזיה ודרום קוריאה. לפיכך, ייתכן שהירידות בנפט יתמתנו ואף ייעצרו בהמשך, אם כי עד עכשיו זה לא קרה למרות שגל הירידות הגדול החל ביולי 2014.

לא רק הנפט "סבל" ב-2015, אלא גם מחיר הגז הטבעי שסוגר את השנה בירידה של 6.6% ונסחר היום סביב 2.2 דולרים ליחידת חום.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully