וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים יממן מחדש עסקה להקמת תחנת כוח ברמלה

31.12.2015 / 15:19

העסקה, בהיקף של 550 מיליון שקלים, נועדה לשמש את תחנת הכוח של מפעל נשר ברמלה לייצר חשמל בהספק 120 MW. "המשך מימוש האסטרטגיה של בנק הפועלים להיות הבנק המוביל בישראל במימון פרויקטים בתחום האנרגיה והתשתיות בארץ"

ציון קינן מנכ"ל בנק הפועלים בועידת הגליל אוקטובר 2009. אורי לנץ
מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן. ציון דרך חשוב בהתפתחות משק החשמל/אורי לנץ

חברת "נשרים אנרגיה מובילה" ובנק הפועלים חתמו היום (ה') על עסקת מימון מחודשת (Refinance) בהיקף של 550 מיליון שקלים לתחנת הכוח בהספק 120 MW הממוקמת בחצר מפעל נשר ברמלה ומונעת בגז טבעי.

התחנה, שהקמתה החלה בשנת 2007, פועלת כעת במחזור משולב וכוללת שתי טורבינות גז של General Electric וטורבינת קיטור של Siemens. החשמל המיוצר בתחנת הכוח מסופק למפעלי חברת נשר ברמלה ובחיפה וכן לצרכנים פרטיים מובילים במשק הישראלי. התפעול והתחזוקה של התחנה יבוצע על ידי חברת משאב ייזום ופיתוח. המימון יועמד לחברת "נשרים אנרגיה מובילה 2014 בע"מ", שמשמשת כבעלים של תחנת הכוח.

החטיבה העסקית של בנק הפועלים בניהול יעקב אורבך היא שהובילה את גיוס חבילת המימון לעסקה אשר יועמד בהלוואות פרויקטאליות לזמן ארוך על ידי קונסורציום בהשתתפות בנק הפועלים, מנורה ומגדל. את סגירת המימון הובילה מחלקת מימון פרויקטים מהחטיבה העסקית של בנק הפועלים בניהולם של מרים גז, מנהלת סקטור תשתיות ואנרגיה, ליאור מנצר מנהל מחלקת מימון פרויקטים ומשה לוין. מטעם חברת משאב, בניהולו של משה קפלינסקי, הוביל את העסקה סמנכ"ל הכספים, אריה וינטראוב.

מבנק הפועלים נמסר כי מימון התחנה מהווה ציון דרך חשוב בהתפתחות משק החשמל הפרטי בישראל ובהגברת התחרות בתחום זה. כמו כן מהווה המימון המשך מימוש האסטרטגיה של בנק הפועלים להיות הבנק המוביל בישראל במימון פרויקטים בתחום האנרגיה והתשתיות בארץ.

את המממנים בעסקה ייצג עו"ד מרק פיליפס ממשרד הרצוג פוקס נאמן ואת החברות משאב ונשרים ייצגו עו"ד מירי קמחי ממשרד פישר בכר, ועו"ד עמית קריספין ושגית חן ממשרד גולדפרב זליגמן.

וואלה! NEWS בשיתוף בנק הפועלים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully