וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטארבנד מבקשת מבית המשפט לפשיטות רגל בארה"ב ארכה עד סוף ינואר כדי לארגן תוכנית הבראה

גתית פנקס

9.10.2002 / 11:28

עד מארס מקווה החברה הבת של גילת, אקוסטאר ומיקרוסופט, שהגישה בקשה להגנה מפני נושיה, להגיע להסדר נושים מוסכם; חובותיה מגיעים לכ-230 מיליון דולר * "סיכוי טוב שסטארבנד תחדל להתקיים"



חברת סטארבנד מוירג'יניה, החברה הבת של גילת לוויינים , הנמצאת בהקפאת הליכים, ביקשה מביהמ"ש לפשיטות רגל בדלוור ארכה עד ה-26 בינואר כדי להגיש תוכנית הבראה שתחלץ אותה ממצבה הקשה. כך עולה מבקשה שהגישה החברה בשבוע שעבר לביהמ"ש.



בתחילת יוני האחרון הגישה סטארבנד, חברת האינטרנט הביתי המשותפת לגילת לוויינים, אקוסטאר, מיקרוסופט ו-ING, בקשה להגנה מפני נושיה (Chapter 11), לאחר שחובותיה האמירו ל-229.5 מיליון דולר. הנושה הגדול ביותר של סטארבנד, עם חוב של 68 מיליון דולר, הוא בנק לאומי , ואחריו דיסקונט ובינלאומי. מנגד, נכסי החברה מסתכמים ב-58 מיליון דולר, ולפי נתונים שהיא מוסרת, הכנסותיה עומדות על כ-40 מיליון דולר.



כעולה מבקשת סטארבנד, לאחר הגשת התוכנית, המתוכננת לסוף ינואר, היא מבקשת ארכה של חודשיים נוספים, עד ה-27 במארס, כדי להשיג את אישור נושיה להסדר. על החברה לקבל את אישור בית המשפט לכך, שכן אם לא תעשה כן, יוכלו נושיה בתקופה הקרובה להגיש לביהמ"ש תוכניות משלהם להבראת החברה, שכבר לא תחסה תחת הגנת בית המשפט מפניהם.



מהו מקור החובות? ובכן, הבנקים הישראליים הלוו לסטארבנד סכום של 150 מיליון דולר בשנת 2000. את החלק הגדול ביותר של ההלוואה, 90 מיליון דולר, נתן לסטארבנד בנק לאומי דרך לאומי ארה"ב. מדובר היה באשראי לשלוש שנים עד יוני 2003, כאשר הריבית לה זכאי היה בנק לאומי היתה של ליבור + 0.75% - ריבית נמוכה ביותר בהתחשב ברמת הסיכון שגילמה בתוכה סטארבנד.



בספטמבר 2000 הצטרפו גם בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי לפאנל המלווים, כאשר הלוו לסטארבנד 30 מיליון דולר כל אחד. הבטחונות לקו האשראי הם כמעט כל הנכסים של סטארבנד. בנוסף, אקוסטאר, המחזיקה בכ-34% ממניות סטארבנד, היא נושה לא מובטחת עם חוב של יותר מ-10 מיליון דולר. החברה השקיעה בסטארבנד מאז הקמתה 100 מיליון דולר.



מעבר למצבת חובות זו, גם גילת - החברה האם - מנסה להגיע בימים אלה להסדר, אולם אצלה מדובר בבעלי אג"ח. לחברה כיום חוב של 350 מיליון דולר עבור בעלי האג"ח שלה, והיא מקווה להגיע להסדר בנקודה זו עד לסוף השנה. בנוסף, לחברה חוב של כ-100 מיליון דולר לבנק הפועלים. שווי השוק של החברה בבורסת הנאסד"ק הוא כ-13 מיליון דולר - נושק לשפל כל הזמנים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully