וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סבן במו"מ מתקדם לרכישת ג'ים הנסון, מפיקת סדרת "החבובות" תמורת כ-100 מיליון דולר

רן דוידוב

9.10.2002 / 13:17

EM.TV המחזיקה בהנסון, שקועה בחובות ותמכור את החברה במחיר נמוך בהרבה מ-680 מיליון הדולר - שבו רכשה את החברה לפני שנתיים וחצי; * לאחר שהודחה: סבן קפיטל גרופ בוחנת שיפור הצעתה במכרז קירש מדיה



המיליארדר הישראלי-אמריקאי חיים סבן, מנהל מו"מ לרכישת חברת ג'ים הנסון, שהפיקה את תוכנית הבידור הידועה "החבובות". מקורבים מסרו ל"רויטרס" כי סבן ירכוש את החברה במחיר נמוך בהרבה מן הסכום אשר שילמה עבורה EM.TV. יו"ר EM.TV, וורנר קלאטן, אישר את הידיעה ל"דר שפיגל". "המו"מ נמצא בשלבים מתקדמים", אמר קלאטן.



שני הצדדים טרם הגיעו להסכמה על מחיר העסקה, אך על פי הערכות גורמים, ינוע מחירה בסביבות 100 מיליון דולר. בפברואר 2000 רכשה EM.TV את החברה תמורת 680 מיליון דולר. קלאטן מסר ל"דר שפיגל" ש-EM.TV מעריכה שתקבל עבור הנסון פחות מ-150 מיליון היורו הרשומים כעת בספרי החברה.



סבן מנהל בימים אלה מו"מ לרכישת נכסי חברת הטלוויזיה הגרמנית קירש מדיה. סבן חבר לתחנת השידור הצרפתית TF1 בניסיונו לרכוש את קירש. על פי דיווחי התקשורת הגרמנית בשבוע שעבר, לא הצליחו השניים להגיע לשלב הסופי של השיחות. דוברי סבן הכחישו את הידיעה.



ייתכן שרוכשים פוטנציאליים נוספים ייכנסו לתמונה, אך חטיבת ג'ים הנסון עומדת למכירה מזה למעלה משנה. "דר שפיגל" מדווח ש-EM.TV מנהלת שיחות עם גורם נוסף, וששלושה גורמים נוספים ממתינים לתורם להיכנס למו"מ.



EM.TV מתמחה בהפקת והפצת סרטי הנפשה. החברה מחזיקה בבעלותה למעלה מ-30 אלף תוכניות מונפשות המשווקות תחת המותג "ג'וניור". בנוסף, מחזיקה החברה נתח משותף בספריית סרטים ותוכניות טלוויזיה.



קלאטן מוכרח למכור את ג'ים הנסון עד לסוף השנה, היות ש-EM.TV תיאלץ באותה עת לפרוע אשראי בגובה 63 מיליון יורו, ובקופתה המדולדלת אין כרגע את הסכום הנדרש. בשנה שעברה, מכרה החברה את חלקה של הנסון בקראון מדיה הולדינגס (סימול CRWN), מפעילת ערוץ הולמרק, תמורת כ-100 מיליון דולר.



עולם תוכניות הילדים אינו זר לסבן, שהמציא את דמויות הפאוואר ריינג'רס. סבן משתמש גם בנסיונה הרב של ננסי שולץ, העובדת כעת עבור סבן קפיטל גרופ, שהיתה בעברה סמנכ"לית הכספים של הנסון.



ג'ים הנסון, הקרויה על שם האדם שהמציא את דמויות החבובות, עוסקת בהפקת סרטי קולנוע ומייצרת את בובות סדרת הטלוויזיה האהובה. מלבד זאת, מתמחה החברה בביצוע פעלולים מיוחדים לתעשיית הקולנוע, ואף זכתה בפרס האוסקר בשטח זה עבור הסרט "בייב".



דיסני גילתה בעבר עניין ברכישת החברה, אך לאחר שהנסון נפטר בטרם עת, לפני 12 שנה, נסוגה בה מכוונתה. בנו של הנסון, בריאן, ניהל את החברה עד שמשפחתו מכרה אותה ל-EM.TV. על פי דיווחי התקשורת, גילו דיסני וויאקום עניין ברכישת החברה בשנה שעברה, אך הדיונים בנושא הסתיימו ללא תוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully