וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודשה עבודת ועדת המחקר של המדען הראשי: תטפל ב-242 בקשות למענקי מו"פ המסתכמות בכ-720 מ' ש'

בעז בבאי

9.10.2002 / 14:05

הפיגור שנוצר בעבודת הוועדה גרם לפגיעה משמעותית בפעילות סטארט אפים ישראליים רבים, שהיו אמורים לקבל סיוע מהמדען הראשי למימון פרויקטים טכנולוגיים חדשים



עבודת ועדת המחקר של המדען הראשי חודשה לאחר הפסקה של כחמישה חודשים, בעקבות סחבת באישור הרכב הוועדה. על סדר יומה של הוועדה מונחות 242 בקשות למענקי מחקר ופיתוח (מו"פ) בסדר גודל של עד 5 מיליון שקל לחברה, המסתכמות בהיקף תקציבי משוער של כ-720 מיליון שקל.



הפיגור שנוצר בעבודת הוועדה גרם לפגיעה משמעותית בחברות סטארט אפ ישראליות, שהיו אמורות לקבל סיוע מהמדען הראשי למימון פרויקטים טכנולוגיים חדשים. המדען הראשי במשרד התמ"ס, ד"ר אלי אופר, כינס אתמול את ועדת המחקר בהרכבה החדש. זאת, לאחר ששרת התמ"ס, דליה איציק, ושר האוצר, סילבן שלום חתמו על מינוי המועמדים.



שרת התמ"ס ביקשה מאופר לקיים את פגישות הוועדה בקצב מוגבר בכדי להשלים את הטיפול בהיקף הבקשות שמונחות על שולחנה. המדען הראשי, ד"ר אלי אופר, ציין כי מעתה יתנהלו ישיבות ועדת המחקר בתדירות גבוהה כדי להשלים את הפיגור שהצטבר.



בוועדת המחקר, הגוף האחראי על מענקי המדען לחברות הטכנולוגיה, חברים: היו"ר אלי אופר, סגן המדען הראשי - דר' שאול פרייריך; עמוס אפרתי ולידיה לזנס - סגני המדען הראשי, ויעקב נדבורני - יועץ מנכ"ל התמ"ס.



נציגי הציבור בוועדה הם: ד"ר יוסי רוקח - לשעבר בכיר באלביט; ד"ר אהוד גלר - מנכ"ל משותף בקרן מדיקה; משה אורטס - לשעבר יו"ר איגוד תעשיות האלקטרוניקה, וד"ר משה אורון - לשעבר המדען הראשי של אל-אופ. נציגי האוצר הם: יוסי גורדון מאגף התקציבים וגדעון גבע, חשב המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully