וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא אינטל קפיטל: ההשקעות ההון סיכון של אינטל יקטנו השנה בכ-30%

בעז בבאי

9.10.2002 / 15:26

בישראל תירשם ב-2002 ירידה בהיקף דומה ויסתכמו על פי הערכות בכ-17-20 מיליון דולר, לעומת 25-30 מיליון דולר בשנה שעברה

היקף השקעות ההון סיכון בעולם של אינטל קפיטל, זרוע ההשקעות בחברות סטארט אפ של חברת אינטל , יקטנו השנה בשיעור של כ-30% לרמה של כ-250 מיליון דולר, כשיותר ממחצית מהסכום הושקע מחוץ לארה"ב. כך העריך היום קלוד לגלייס, סגן נשיא של אינטל קפיטל, האחראי על השקעות ההון סיכון של אינטל מחוץ לארה"ב.

בישראל תירשם ב-2002 ירידה בהיקף דומה בהשקעות של אינטל קפיטל, והן יסתכמו על פי הערכות בכ-17-20 מיליון דולר לעומת 25-30 מיליון דולר בשנה שעברה. לדברי שלמה, מנכ"ל אינטל קפיטל ישראל, מספר העסקות כמעט לא השתנה השנה לעומת שנה שעברה, אבל חלה ירידה נוספות בערכים בהן נערכו הגיוסים.

אינטל קפיטל נחשבת למשקיע הזר הישיר הגדול ביותר בישראל בתחום ההון סיכון, ותיק ההשקעות שלה כולל כיום 31 חברות ישראליות. אינטל קפיטל השתתפה השנה בין היתר בגיוסים של אינפוסייקלון, מלונקס וקרדונט והיא צפויה לבצע, להערכת לגלייס, כ-1-2 השקעות נוספות עד סוף השנה בארץ.

לגלייס הסביר את הירידה בהשקעות הון סיכון, בעיקר בבעייתיות של מציאת קרנות הון סיכון שיצטרפו להשקעות חדשות של אינטל קפיטל. זאת, כתוצאה ממדיניות ההשקעה השמרנית שלהם כיום לאור המשבר בתעשייה והמאמץ שהם משקיעים בטיפול במשגים שביצעו ב-2000 ובתחילת 2001.

לטענת לגלייס, שהצטרף לאינטל בשנת 1982, השפל בפעילות במגזר הטכנולוגיה העולמי לא גרם לשינוי באסטרטגיית השקעות ההון סיכון. והיא ממשיכה לחפש השקעות חדשות, בעיקר בחברות המפתחות יישומים ושירותים שיכולים לעודד ביקושים למחשבים אישים, טלפונים סלולרים וציוד תקשורת רשתי, שבהן מותקנים שבבים של אינטל.

להערכתו של לגלייס, התאוששות בביקושים בשוק המחשבים האישים תתרחש כבר בשנת 2003, בעוד התחדשות הצמיחה במגזר הטלקום תידחה ל-2005-2006. הוא לא רואה בחולשה כיום בפעילות בשוקי הההי-טק בעייה מיוחדת. "תמיד יש צורך בהמצאות ומוצרים חדשים" והמיתון יסתיים בנקדות זמן מסוימת בעתיד, דבר שיוביל לחידוש הרכישה של מוצרים ושירותים חדשים.

לגלייס, אשר שימש בתפקידו הקודם כסגן נשיא של קבוצת המוצרים החדשים באינטל, ממליץ ליזמים לפתח כיום רעיונות חדשים, אשר יובילו להגעה לשוק עם מוצר מוכן עם סיומו של המיתון.

לדבריו, אינטל מחפשת כיום טכנולוגיות חדשניות בשלושת תחומים עיקריים. האחד, טכנולוגיית לתקשורת אלחוטית בטווח קצר בתקן ה-802.11 שאותה מגדיר לגלייס, כ"טכנולוגיה מלהיבה", ותחום שבו אינטל קפיטל משקיע באופן אקטיבי. התחום השני הינו פיתוח טכנולוגיית להקטנת צריכת החשמל במחשבים ניידים. "אנו מחפשים חברות שיעזרו לנו לפתח מחשבים ניידים בעלי זמן סוללה של 2-3 ימים".

התחום השלישי הוא הננוטכנולוגיה, שבו מחפשת אינטל טכנולוגיות חדשניות שיוכלו לשמש בעוד מספר שנים בתהליך הייצור של מעבדים חדשים. באוקטובר השקיעה אינטל קפיטל סכום הנאמד ב-0.5-1 מיליון דולר בחברת הסטארט אפ הישראלית נאנו ליירס (Nanolayers) - ההשקעה הראשונה של אינטל בעולם בחברת בתחום הננוטכנולוגיה.

אינטל קפיטל אינה פועלת כקרן הון סיכון, אלא כחטיבה בתוך אינטל, יצרנית השבבים מס.1 עולם. היא משקיעה 1 ל-3 מיליון דולר בסבב השקעה, עד למצב בו היא מחזיקה בין 5% ל-10% בחברה. היא אינה חברה בדירקטוריון של החברות בהן היא משקיעה, אבל מסייעת בתחומי טכנולוגיה ושיווק, תוך מתן גישה לרשת הלקוחות העולמית שלה. תיק ההשקעות הכולל של אינטל קפיטל מונה כיום 475 חברות, מחציתו חברות אמריקאיות. סין הינה המדינה המובילה מחוץ לארה"ב בהשקעות של הקרן ולאחריה ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully