וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההשקעה באג"ח של נגה טכנולוגיות, רוגוזין וחייל עלתה לבנק הספנות ביוקר: מחיר יחידה של קרן ספנות המירים יקטן ב-14.8%

אלי דניאל

9.10.2002 / 16:12

קרנות הנאמנות של בנק הספנות ביצעו היום שיערוך של החזקותיהן בניירות הערך של מספר חברות ציבוריות, בהן רבע הנמנות על קבוצת "פלד גבעוני"



קריסתה של קבוצת פלד גבעוני, הליך הפירוק אליו נקלעה חברת רוגוזין והמשבר בו מצויה נגה טכנולוגיות , עלה ביוקר לקרנות הנאמנות של בנק הספנות , ובעיקר לקרן "ספנות המירים", וזאת לאחר שקרנות אלה ביצעו היום שיערוך של ניירות הערך המוחזקים על ידן, במסגרתו היא הפחיתה את שוויין.



כך, בעקבות ההפחתה האמורה, מחיר היחידה של "ספנות המירים" יקטן בשיעור חד של כ-14.8%. וזאת, משום שבידי הקרן היו איגרות חוב להמרה של נגה טכנולוגיות, רוגוזין וחייל . בבנק הספנות מציינים כי שיערוך ההחזקה באג"ח של נגה טכנולוגיות נעשה בעקבות הדיווח על מצב החברה באסיפה הכללית שקוימה שלשום, בעוד שההפחתה בגין האג"ח של רוגוזין נעשתה על רקע הפסקת המסחר בנייר הערך וכניסתה של החברה לפירוק. באשר לאג"ח של חייל, הרי שאלה שוערכו בעקבות התייחסותו של הנאמן לגבי שווי הבטוחות שהועמדו לצורך פירעון איגרות החוב הללו.



מלבד "ספנות המירים", גם קרנות אחרות של בנק הספנות יספגו מכה בגין השיערוך שבוצע היום, אם כי זו תהיה חלשה יותר. קרן הנאמנות "ספנות מניות" תיפגע בשיעור של כ-1.5%, מחיר יחידה של "ספנות גמישה" יפחת בשיעור של כ-2.1%, הפגיעה במחיר יחידת "ספנות אג"ח מדינה" תהיה בשיעור של כ-0.5% וקרן הנאמנות "ספנות חו"ל" תיפגע בשיעור של כ-0.7%.



ניירות ערך נוספים שגרמו "נזקים" לקרנות נאמנות של הבנק - מלבד איגרות החוב של נגה טכנולוגיות, רוגוזין וחייל - היו מניות רוגוזין, יסקל , משב ופויכטונגר השקעות .


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully