וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות על רקע הודעות של HP וג'נרל אלקטריק; גיוון עולה בכ-6%

עידו אלון

9.10.2002 / 22:05

גיוון אימג'ינג הודיעה היום כי חברת ביטוח נוספת תסבסד השימוש בגלולה שפיתחה; ביוטכנולוגיה ממשיכה במסחר תנודתי ויורדת ב-8.5%; צ'ק פוינט יורדת ב-2.5%;



ההודעה החיובית על כך שבית המשפט בארה"ב הוציא צו לפיו שביתת הנמלים בחוף המערבי של ארה"ב תיפסק, אינה תורמת היום לעליות בשווקים. יש האומרים היום בוול סטריט כי ההודעה החיובית כבר מצאה את ביטויה בעליות בהן נעלו המדדים אמש את המסחר. שלל הודעות שליליות ממיקרוסופט, HP, וג'נרל אלקטריק גוררים בשעה זו את המדדים לירידות. הנאסד"ק יורד כעת ב-0.6% והדאו ג'ונס מאבד 1.5%.



הודעה חיובית שיגרה היום חברת מוטורולה, שמניותיה עולות ב-8% בבורסות באירופה. מוטורולה הודיעה אמש על עסקת ענק בשווי של 68 מיליון דולר עם חברת הסלולר צ'יינה מובייל מהונג קונג אשר תרחיב את הרשת הסלולרית שלה.



השפעתה של ההודעה החיובית אינה מורגשת היום, לאחר ש-HP אמרה היום כי היא לא מצפה לראות התאושוות במגזר הטכנולוגיה בשנה הבאה. עוד אמרה החברה כי לקוחותיה ציינו בפניה שהם אינם מתכוונים להגדיל בשנה הבאה את הוצאותיהם - סימן לחוסר התאוששות כלכלית.



רווחיה של יצרנית התוכנות הגדולה בעולם, מיקרוסופט, עלולים להיות קטנים מהצפוי בשל השלכות מיסוי, כך ציין היום בית ההשקעות CIBC. גם קיצוץ תחזיות למניית ג'נרל אלקטריק מצד בית ההשקעות מורגן סטנלי, תורם היום לירידות החדות בדאו ג'ונס.



בין המניות הישראליות הכבדות נרשמת כעת מגמה שלילית. מניית מרקורי יורדת כעת ב-0.5% למחיר של 15.8 דולר וצ'ק פוינט מאבדת 2.5% למחיר של 12.8 דולר. אמדוקס יורדת ב-2.3% למחיר של 6.1 דולרים המשקף לה שווי שוק של 1.3 מיליארד דולר.



מניית טופ אימאג' סיסטמס מאבדת כעת 5.6% למחיר של 85 סנט. החברה, הנסחרת לפי שווי שוק של 5.5 מיליון דולר, הודיעה כי היא מרחיבה את החוזה שלה עם חברת כרטיסי האשראי ישראכרט. בעסקה הנוכחית הוסיפה ישראכרט את פתרון ה-Mobile של TiS, שיאפשר להרחיב ולשפר התהליכים הארגוניים בחברה.



מניית גיוון אימג'ינג עולה כעת ב-5.8% למחיר של 7.9 דולרים. החברה, שפיתחה את גלולת ה-M2A לאבחון בעיות במעיים, הודיעה היום כי חברת ביטוח נוספת תסבסד את טיפולי האבחון באמצעות הגלולה. Riverbend Government Benefits Administrator מספקת שירותי ביטוח רפואי באיזור ניו ג'רסי וטנסי ולה כ-2 מיליון מבוטחים בסך הכל. גיוון אימג'ינג נסחרת לפי שווי שוק של כ-188 מיליון דולר. אתמול התאוששה מעט המניה ועלתה ב-8% למחיר של 7.4 דולרים. זאת, לאחר שאיבדה כ-30% בחמשת ימי המסחר שפתחו את חודש אוקטובר.



מניית גילת יורדת ב-3.7% למחיר של 50 סנט. חברת גילת חוזרת שוב לכותרות לאחר שחברת סטארבנד, החברה הבת שלה הנמצאת בהקפאת הליכים, ביקשה מביהמ"ש לפשיטות רגל בדלוור ארכה עד ה-26 בינואר כדי להגיש תוכנית הבראה שתחלץ אותה ממצבה הקשה. כך עולה מבקשה שהגישה החברה בסוף ספטמבר לביהמ"ש. מניית גילת נסחרת כעת במחיר של 52 סנט המשקף לה שווי שוק של כ-12 מיליון דולר.



עוד בולטות מניית ביוטכנולוגיה כללית שיורדת ב-8.5% למחיר של 2.7 דולרים. המניה ממשיכה במסחר תנודתי לאחר שאמש זינקה ב-40% ושלשום צנחה ב-30% לאחר שהודיעה על שפירמת רואי החשבון KPMG עוזבת אותה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully