וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה מתייצבת: כיל עולה לאור חוזה חדש בסין

עדי בן ישראל

5.1.2016 / 10:32

אחרי ההתייצבויות בבורסות אסיה לאחר שהבנק המרכזי בסין הזרים לבנקים כ-20 מיליארד דולר חוזרת גם הבורסה בתל אביב ליציבות

הבורסה לניירות ערך, תל אביב אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הבורסה לניירות ערך, תל אביב אוגוסט 2015/ראובן קסטרו

הבורסה בת"א ממשיכה לעקוב היום (ג') מקרוב אחר ההתפתחויות בשוקי חו"ל על רקע גל הירידות החדות ששטף את העולם אתמול. המדדים עולים היום לאחר שאמש בוול סטריט התמתנו הירידות בשעה האחרונה של המסחר והבוקר באסיה נרשמת מגמה מעורבת לאחר התערבות של הבנק המרכזי בסין.

הנפילות אתמול בבורסות אסיה, שלוו בהפסקת מסחר בסין, התפשטו לכל העולם. אירופה ננעלה בירידות של עד 4.3% ובוול סטריט ננעל המסחר בירידות של עד 2.1%. למעשה, גם היום נפתח המסחר באסיה בירידות חדות של יותר מ-3% בסין, אבל אז הבנק המרכזי הסיני התערב והזרים כ-20 מיליארד דולר לחזק את נזילות הבנקים - והירידות בשווקים נמחקו.

בשווקים עדיין מעכלים את פתיחת השנה הגרועה כ"כ בבורסות. מדד PMI גרוע בסין שהצביע על התכווצות בייצור בדצמבר נתפס כגורם מס' 1 לנפילות אתמול, אך לכך יש להוסיך את המתיחות בין איראו לסעודיה וניתוק הקשרים ביניהן, כמו גם מדד ISM חלש שפורסם אתמול בארה"ב.

"שנה חדשה, אותן דאגות: סין, מחיר הנפט, הדולר החזק ואג"ח high-yield", אמר לרשת CNBC תומס לי, מייסד FundStrat Global Advisors. "כל מה שהדאיג את המשקיעים בשנה שעברה ממשיך להדאיג גם עכשיו, וה-PMI בסין רק חידד את זה".

למרות זאת, מומחים בוול סטריט לא מאמינים שהשנה תתרחש מפולת. אד קיאון, מנהל השקעות ב-Quantitative Management Associates, טוען כי "אין הרבה מקום לאפסייד אבל מצד שני הסיכוי לשוק דובי נמוך מאוד. אני חושב שנראה השנה תשואות מתונות".

מניות הבנקים, דוגמת לאומי ( 1,388.00 +1.09% ) , הפועלים ( 2,017.00 +0.65% ) ודיסקונט ( 708.1 +0.74% ) , ממשיכות לבלוט היום בדומה למניות הפיננסים בעולם. לאומי ודיסקונט קיבלו אתמול העלאות המלצה מסיטי, מה שסיפק להן תמיכה מסוימת אל מול הנפילות בשווקים.

כיל ( 1,646.00 +2.36% ) הודיעה הבוקר כי חתמה על הסכמים לאספקת אשלג בהיקף של 3.4 מיליון טון עם לקוחותיה בסין. מדובר בגידול של 3% באספקת האשלג של כיל לסין.

אודיוקודס ( 1,594 +6.20% ) הודיעה היום על חתימת הסכם לרכישת חברת ACS, ספקית מובילה של פתרונות תקשורת המגדילים את האפקטיביות של מחלקות, משתמשים בודדים וארגונים. ACS הינה שותפת כסף של מיקרוסופט המתמחה בפתרונות תקשורת אחודה. אודיוקודס תשלם 3 מיליון דולר במזומן לבעלי המניות של ACS וכן תשלום עתידי בהיקף של 2 מיליון דולר נוספים אשר ישולם בכפוף לעמידה ביעדי מכירות בשלוש השנים הבאות. בנוסף תבצע אודיוקודס רכישה עצמית של מניותיה ב-15 מיליון דולר.

"גלובס" חשף אתמול אחרי סגירת המסחר כי אלון רבוע כחול ( 185 +2.89% ) מתכננת הסדר חוב נוסף ברשת מגה, שילווה במחיקה של 700 מיליון שקל.

טבע ( 25,720.00 +0.74% ) ממשיכה במחקר בלקווינימוד, התרופה האוראלית שלה לטיפול בטרשת נפוצה, ואתמול הודיעה כי תפסיק את מתן המינונים הגבוהים בתרופה בעקבות אירועים לבביים לא קטלניים אצל חלק מהמטופלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully