וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי המדינה והרשויות: נשבות מיום א'

חיים ביאור

9.10.2002 / 19:20

איום השביתה בא בתגובה לכוונת האוצר להטיל, החל מ-15 באוקטובר, מס על הפרשות המעסיקים במגזר השלטון המקומי לקופות הגמל של העובדים



100 אלף עובדי הרשויות המקומיות, המועצות האיזוריות והמועצות הדתיות מאיימים לפתוח בשביתה ביום ראשון הקרוב ולשתק כליל את השירותים, פרט לשירותי החירום. כמו כן, 40 אלף עובדי מדינה מאיימים לפתוח ביום ראשון בעיצומים, במסגרתם הם לא יקבלו קהל ולא יענו לפניות טלפוניות.



איום השביתה של עובדי הרשויות המקומיות בא בתגובה לכוונת האוצר להטיל, החל מ-15 באוקטובר, מס על הפרשות המעסיקים במגזר השלטון המקומי לקופות הגמל של העובדים. משרד האוצר קבע כבר שלושה מועדים לתחילת הטלת המס, אך עקב הלחצים שהפעילה הסתדרות הפקידים, שגם איימה בשביתה, נדחה יישומה בכל פעם.



עילות אחרות לשביתה הצפויה היא סירוב משרד האוצר לשלם תוספת שכר לעובדים במסגרת הסכמי השכר ל-2001-1999, ולשנים 2003 - 2002 והפגיעה בתעסוקה של העובדים הקבועים ברשויות המקומיות, באמצעות קליטת עובדי חברות קבלניות לכוח אדם ועובדים בחוזים אישיים.



אם תפרוץ השביתה, לא תיאסף אשפה, משרדי הרשויות המקומיות, המועצות האיזוריות והדתיות ייסגרו לקהל, הפיקוח העירוני ומינהל ההנדסה לא יפעלו ולא יוטלו קנסות על עבירות חנייה.



יו"ר מרכז השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר בתגובה שהוא שוקל לפנות לבית הדין לעבודה ולבקשו להוציא צו מניעה נגד השביתה המתוכננת. לטענתו, השביתה תתקיים ב"עיתוי אומלל" מכיוון שהיא תפגע בהיערכות העורף למקרה של תקיפה מצד עיראק.



עובדי המדינה מקיימים עיצומים בדרישה לתשלום תוספת יוקר, ותשלום תוספת שכר במסגרת ההסכם הקיבוצי. כמו כן, העובדים מוחים נגד שינויים מבניים שהממשלה מתכננת, כגון הפקעת תחום ההכשרה המקצועית ממשרד העבודה והרווחה, הפקעת הטיפול בעובדים זרים משירות התעסוקה, פיצול הרכבת מרשות הנמלים והרכבות והפיכת חברת מקורות לחברת אחזקות כשלידה יתקיימו ארבע חברות בנות. העובדים בגופים אלה טוענים כי השינויים יגרמו לפיטורי רבים מהם.



הערב ייעשה ניסיון למנוע את העיצומים במשרדי הממשלה בפגישה בין סגן בכיר לממונה על השכר, אהרון עוזיאלי, ונציגי החשב הכללי באוצר ונציבות שירות המדינה עם מזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה, עופר עייני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully