וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות התרופות והמדיה משכו לירידות; סרונו איבדה 7%

יהודה שויצר

9.10.2002 / 19:35

בפאריס ירד מדד ה-CAC 40 ב-1.3% לשפל של 5 שנים; מגזר הרכב רשם ירידות שערים חדות בהובלת פיאט ודימלייר קרייזלר



ירידות שערים במניות התרופות המדיה הובילו את מדד ה-FTSE בלונדון לירידה של 0.3% בתום המסחר. בפאריס ירד מדד ה-CAC 40 ב-1.3% לשפל של 5 שנים. מניות התקשורת נסחרו במגמה מעורבת, עם נטייה לעליות לאחר שמריל לינץ' העלה את המלצתו למגזר.

בחזית המקרו: התפוקה התעשייתית בגרמניה עלתה באוגוסט ב-1.8% לעומת יולי. התחזיות היו לירידה של 0.3%. כלכלנים אומרים כי מצבה של כלכלת גרמניה טוב מ"מצב הרוח" של הצרכנים והמשקיעים, וכי הנתונים מעידים כי המשק עשוי לחמוק משיבה למיתון.



מגזר הרכב רשם ירידות שערים חדות. אתמול רשמו מניות הרכב נפילות בבורסות וול סטריט לאחר ש-CSFB חתך את המלצתו למגזר ומנכ"ל GM צוטט כחוזה ירידה במחזור המכירות ב-2003. מניית פורד נפלה ב-8.8% לשפל של למעלה מ-10 שנים.



בפרנקפורט נפלה מניית דיימלר קרייזלר, יצרנית הרכב החמישית בעולם, ב-5.5%. אתמול הוריד מורגן סטנלי את תחזית הרוח השנתי של החברה לשנת 2003 ב-5.3%; פולקסווגן נפלה בכ-7%; רנו ופיז'ו נפלו בפאריס בכ-4% בקירוב.



מניית יצרנית הרכב האיטלקית רוויית הצרות פיאט השילה 5% לשפל של 17 שנה. אומברטו אניילי, יו"ר שתי חברות האחזקה השולטות בחטיבת הרכב, אמר שלדעתו תתקשה פיאט לממש את האופציה למכור לג'נרל מוטורס את החטיבה.



ג'נרל מוטורס מחזיקה ב-20% ממניות פיאט. לפיאט קיימת אופציה למכור את יתרת 80% ל-GM ב-2004. אניילי אמר שפיאט תציג בפני האיגודים המקצועיים תוכנית כאובה לארגון מחדש של החטיבה. על פי השמועות 6,000 משרות יקוצצו. שר התעשייה האיטלקי קרא למנהלי החברה לשקול בזהירות את החלטותיה בשל השפעת תוצאותיהן על שוק העבודה במדינה.



במגזר התרופות ירידות חדות בהובלת סרונו שאיבדה 7%; נוברטיס רשמה ירידה של 2%.



ענקית הטלפוניה הבריטית BT עלתה ב-6%. מריל לינץ' העלה את המלצתו למגזר הטלקום מ"משקל חסר" ל"נייטרלי" בציינו לחיוב את מאמצי החברות להפחית את חובותיהן. וודאפון עלתה ב-2%; דויטשה טלקום, חברת הטלפוניה הגדולה ביבשת, עלתה ב-1.6%.



מגזר הפיננסים הגרמני, שפתח בירידות חדות, נסגר במגמה חיובית. HVB נסגר בעליה קלה של 0.1% על אף שסוכנות S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי של הבנק השני בגרמניה לשלילית. קומרצבנק זינקה בכ-8%. מניות המגזר בלונדון עלו בהובלת אבי נשיונל שזינק ב-7%. הבנק הבריטי ממשיך ליהנות מהעלאות דירוג של ברוקרים בעקבות הצעת הרכש מצדו של בנק אוף איירלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully