וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוג'יטסו ו-AMD מבקשות למזג את פעילות ייצור זיכרונות הפלאש במטרה להפוך לחברה הגדולה בענף

רן דוידוב

9.10.2002 / 10:12

מיזוג אפשרי ידיח את אינטל מן המקום הראשון בענף, כך דיווח ה"פיינשל טיימס"; שתי החברות חברו ביולי לסייפן הישראלית בפיתוח דגמים חדשים של שבבי זיכרון לשימוש במוצרי צריכה בתעשיית האלקטרוניקה



פוג'יטסו היפאנית מנהלת מגעים עם אי.אם.די האמריקאית במטרה להרחיב את השותפות בייצור שבבי זכרון מסוג פלאש, שבב הזיכרון הראשי המשמש בטלפונים סלולריים. ה"פייננשל טיימס" דיווח ששתי החברות ימזגו את פעילות ייצור זיכרונות הפלאש לחברה אחת, דבר שידיח את אינטל מן המקום הראשון בתחום זה. פוג'יטסו היא כיום יצרנית זיכרונות הפלאש השלישית בעולם.



זיכרונות פלאש שומרים על הנתונים האצורים בהם גם לאחר ניתוק המכשיר ממקור החשמל. אי לכך הם הפופולריים מאוד במכשירים דיגיטליים כמצלמות דיגיטליות ונגני מוסיקה.



ה"פיינשל טיימס" דיווח שמיזוג פעילות שבבי הפלאש בין פוג'יטסו ל-AMD ייצור חברה בעלת מחזור מכירות שנתי של 3 מיליארד דולר. 60% ממניות המיזם החדש צפויות להיות בבעלות AMD. שתי החברות מפעילות כבר היום מיזם משותף לייצור זכרונות פלאש במחוז פוקושימה בצפון יפאן, אך הרכיבים המיוצרים במפעל נמכרים בנפרד על ידי שתי החברות.



שוק זכרונות הפלאש העולמי צנח ב-30% בשנה שעברה כתוצאה מהירידה במכירות טלפונים סלולריים. AMD ופוג'יטסו מוקמו במקום השני והשלישי בהתאמה במכירות זיכרונות פלאש ב-2001, עם שליטה על 23.4% מהשוק. אינטל החזיקה ב-25.7% מן השוק.



בחודש יולי הצטרפו שתי החברות לסייפן הישראלית על מנת לפתח דגמים חדשים של שבבי זיכרון לשימוש במוצרי צריכה בתעשיית האלקטרוניקה. שתי החברות השקיעו בסייפן והן מחזיקות בחלק ממניותיה.



ההסכם בין השתיים הביא ליישובו של סכסוך ממושך, שהוביל את סייפן להאשים את AMD ופוג'יטסו בגניבת טכנולוגיית לייצור שבבי זיכרון. על פי ההסכם, הכולל רשיונות שימוש בפטנטים של סייפן, הסכימו פוג'יטסו ו-AMD להשקיע בסייפן ולהחזיק בחלק ממניותיה.



פוג'יטסו, כיצרניות יפאניות אחרות, נסוגה לאחרונה ממספר פעילויות בעסקי השבבים. מנהלי החברה אמרו שוב ושוב שהם מבקשים למקד את פעילותם בתחום השבבים במוצריה האסטרטגיים של החברה בתחום שרתי המחשבים וציוד הרשתות. AMD סובלת מתחרות קשה עם אינטל בתחום המיקרו מעבדים, אך נהנית מהתאוששות קלה בתחום זיכרונות הפלאש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully