וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עשה נוחי דנקנר במסוק שהתרסק בדרום אמריקה?

5.1.2016 / 20:48

לפני מספר שבועות התרסק מסוק בו טס בעל השליטה לשעבר באי. די. בי. בג'ונגל בדרום אמריקה. דנקנר סירב למסור פרטים על התאונה אך ככל הנראה מדובר בטיסת עסקים לצורך חיפושי זהב

נוחי דנקנר בהכרעת בית המשפט בעניין איי די בי, ינואר 2013. נמרוד סונדרס
נוחי דנקנר/נמרוד סונדרס

איש העסקים נוחי דנקנר משתף פעולה עם אנשי עסקים סינים בחיפושי זהב ברחבי העולם. גורמים המקורבים לאיש העסקים אומרים שבמסגרת פעילות זו נקלע דנקנר לפני מספר שבועות לתאונת מסוק בדרום אמריקה. בעקבות התאונה, שממנה יצא דנקנר ללא פגע, נמסר שבחברתו היו בעת התאונה אנשי עסקים אמריקאים וסינים.

פרטי התאונה, שפורסמו ב"ידיעות אחרונות" כשבועיים לאחר שאירעה, נותרו לוטים בערפל. דנקנר סירב למסור כיצד ובאיזו מדינה אירעה התאונה, שאירעה במסגרת סיור עסקים רב משתתפים, שהוטס במספר מסוקים.

דנקנר היה בעבר בעל השליטה ויו"ר דירקטוריון קבוצת אי.די.בי אך הוא נאלץ לוותר על השליטה לאחר שנקלע לחובות. בתחילת 2014 פרש דנקנר מאי.די.בי כשהוא נושא על גבו חוב אישי של כחצי מיליארד שקל. במסגרת הסדר החובות שהתגבש בינו לבין קבוצת הבנקים הנושים בראשות לאומי הוא איבד את כל המניות שהחזיק בשורת חברות פרטיות וציבוריות לידי הבנקים. גם ביתו הפרטי בהרצליה, ששוויו נאמד ב-40 מיליון שקל, צפוי להמכר והתמורה תועבר לידי הבנקים. אולם גם מימוש הנכסים לא יכסה את כל חובותיו של דנקנר והוא ייאלץ להפריש ככל הנראה את מרבית הכנסותיו (60%) מעסקים ועבודה לטובת הבנקים הנושים.

מקורביו של דנקנר אמרו עם פרישתו מאי.די.בי כי בכוונתו לפרוע את כל חובותיו מעסקים שהוא מתכוון לעשות. הם רמזו שהוא קיבל הצעות ממספר חברות ובהן חברות סיניות והמעוניינות לנצל את כשרונו העסקי. בעת שעמד בראש אי.די.בי ניהל דנקנר באופן אישי את עסקת המכירה של השליטה בחברת מכתשים אגן (היום: "אדמה") לחברה הסינית כמצ'יינה, וזכה משותפיו למחמאות רבות על אופן ניהול העסקה.

לאחר פרישתו שכר דנקנר משרדים בניין משרדים צנוע במרכז תל אביב, והוריד פרופיל תקשורתי. בעבר הוא היה אחד המנהלים המקושרים ביותר ושמר על קשרים הדוקים עם שורה של עיתונאים. היום הוא אינו מעסיק אנשי יחסי ציבור, ושומר על חשאיות בקשר לעסקיו. הופעותיו הפומביות הנדירות הן במסגרת המשפט המתנהל נגדו, ובו הוא מואשם בעבירות של תרמית בניירות ערך, שעשה לכאורה במסגרת גיוס הון של חברת אי.די.בי.

דנקנר סירב להתייחס לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully