וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע ההתייצבות במזרח: נעילה מעורבת בוול סטריט

יוסי ניסן

5.1.2016 / 23:12

בסין חוששים מהשלכות תפוגת האיסור על מכירת מניות של מחזיקים גדולים, בעלי עניין בחברות וברוקרים גדולים ביום שישי הקרוב. אובמה הכריז על צעדים להגבלת מכירת כלי הנשק בארה"ב. הנפט ירד ביותר מ-2%

שלט בוול סטריט בניו יורק. AP
שלט בוול סטריט בניו יורק/AP

בתום יום תנודתי מאוד, המסחר בוול סטריט נחתם (ג') במגמה מעורבת. זאת על רקע הבהלה בשוקי סין עקב סיומן של תקנות רגולטוריות השבוע, ולאחר הצניחה החדה אתמול שהביאה להפסקת המסחר בבורסת שנגחאי. היום הנפילות התמתנו מעט בסין על רקע מהלכים שנקט הממשל, בעוד בשוקי אירופה המסחר ננעל בעליות.

מחירי הנפט, שממשיכים ללבות את חשש המשקיעים, ירדו היום ביותר מ-2% לכ-36.3 דולר לחבית.

זירת המאקרו דלה יחסית, כאשר היום פורסם הדוח החודשי של מכירות הרכב. פיאט-קרייזלר דיווחה על עלייה של 12.6% במכירות בחודש דצמבר לרמה של כ-217 אלף כלי רכב. פורד דיווחה על עלייה של כ-8.3% בדצמבר, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד בעוד ג'נרל מוטורס דיווחה על עלייה של 5.7% במכירות כלי הרכב בדצמבר, ל-290 אלף.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הכריז הערב על סדרת פעולות חדשות שנועדו להטיל הגבלות על מכירת כלי הנשק במדינה, במטרה להפחית את מקרי ההרג ההמוני שהתרבו במדינה בשנים האחרונות. עם זאת, ע"פ הערכות הצעדים הללו לא יובילו לצמצום כלי הנשק במדינה. למרות ההצהרה של אובמה, מניות כלי הנשק מזנקות. נציין את סמית אנד ווסון וסטורם.

ברקע למסחר בוול סטריט היום, מה שמתרחש בבורסות המזרח, שסיימו היום בירידות של עד 0.65%, למרות שבפתיחת המסחר ירדו עד 3%. ההתמתנות הגיעה לאחר התערבות של הממשל הסיני שהזריק נזילות למערכת הפיננסית וביצע פיחות נוסף ביואן. הבנק המרכזי של סין הזרים היום 20 מיליארד דולר למערכת הבנקאית - ההתערבות הגדולה ביותר מאז ספטמבר. מטבע היואן נסחר היום בשפל של 5 שנים מול הדולר.

רשות ני"ע בסין הודיעה גם כי תפעל לשיפור מנגנון הפסקת המסחר במקרים של נפילה פתאומית, כפי שקרה אתמול אז צנחו הבורסות עד 8.1%. הסיבה הרשמית לנפילה אתמול היה נתון מאקרו שלילי, אבל באקסלנס העריכו היום כי הסיבה האמיתית לנפילות או לפחות לחלק מהן, טמונה באיסור על מכירת מניות של מחזיקים גדולים, בעלי עניין בחברות וברוקרים גדולים, שצפוי לפוג ביום שישי הקרוב לאחר 6 חודשים. להערכתם, כשיפוג האיזור כ-185 מיליארד דולר של מניות יהיו אפשריות למכירה, ומתגברים החששות מ"הצתה" של גל מכירות בשבוע הקרוב ובזה שאחריו (לסיפור המלא).

מבחינת המניות, נציין את מניות האנרגיה - שברון ( 89.56 +0.80% ) ואקסון מובייל ( 77.97 +0.66% ) - שהמשיכו לרכז עניין על רקע ירידת מחירי הנפט.

מנקיינד ( 0.7476 -48.44% ) הודיעה כי ענקית התרופות סאנופי ביטלה את הסכם השת"פ עימה, להפצת משאף האינסולין שהיא משווקת.

טבע ( 65.81 +0.78% ) הודיעה היום כי השיקה גרסה גנרית לגלולות למניעת הריון. גרסת המקור של הגלולות הגיעה להיקף מכירות של 488 מיליון דולר בארה"ב, נכון לאוקטובר 2015.

חברת Sonic ( 17.4 -3.06% ) פרסמההיום דוחות כספיים. אלי לילי ( 84.13 +1.52% ) פרסמה תחזית נמוכה מהצפי והמניה נסחרת בירידות. חברת הביוטק Exelixis (סימול Exel) פירסמה תוצאות ניסוי טובות ו-Gilead Sciences ( 99.26 +1.28% ) קיבלה פסיקה חיובית מה-FDA.

כיל ( 4.1551 +0.61% ) חתמה על הסכמים עם לקוחותיה בסין לאספקת אשלג בהיקף של כ-3.4 מיליון טון (כולל אופציות) במהלך שלוש השנים הבאות.

מזור רובוטיקה ( 11.4 +8.26% ) קיבלה הזמנות למספר שיא של 12 מערכות Renaissance ברבעון הרביעי. היקף ההזמנות ב-2015 משקף עלייה של 25% בהשוואה ל-20 מערכות שהוזמנו בשנת 2014, והחברה צפויה לדווח על הכנסות שיא של כ-8.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי. בנוסף, מזור צופה כי הכנסותיה לשנת 2015 כולה יהיו כ-26 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 21.2 מיליון דולר בשנת 2014.

אודיוקודס ( 4.12 +1.23% ) רוכשת חברת תוכנה הולנדית - Active Communications Europe - הפועלת בתחום של פתרונות תקשורת המגדילים את האפקטיביות של מחלקות, משתמשים בודדים וארגונים. אודיוקודס תשלם 3 מיליון דולר במזומן לבעלי המניות של ACS, וכן תשלום עתידי בהיקף של 2 מיליון דולר אשר ישולם בכפוף לעמידה ביעדי מכירות בשלוש השנים הבאות. בנסיבות חריגות עשוי התשלום מבוסס המכירות העתידיות להיות גבוה יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully