וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק איבד 1.3%; קורנינג עלתה ב-12% בניגוד למגמה במגזר

יהודה שויצר

9.10.2002 / 22:20

GE השילה 5.8% לאחר שהודיעה על פיטורי עובדים וגררה הדאו לירידה של 2.9%; בריסטול מאיירס איבדה 3% רקע חקירה נגדה בגין חשדות כי העניקה תמריצים לסיטונאים



ירידות השערים בוול סטריט החריפו ככל שהתקרב מועד סגירת המסחר ומניות הטכנולוגיה גררו את הנאסד"ק לירידה של 1.3%, רחוק רק ב-14 נקודות מירידה מתחת לרף 1,100 הנקודות. ג'נרל אלקטריק, החברה הגדולה בעולם מבחינת שווי שוק, הובילה את מדד מניות הבלו צ'יפ לירידה של 2.9% בתום המסחר.



אבי ג'וזף כהן, אסטרטגית המניות של גולדמן סאקס, הורידה היום את תחזיותיה עבור מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500. האנליסטית הידועה תיקנה את התחזית עבור המדדים ל-12-18 החודשים הבאים, לרמות המייצגות תשואות של 44%. אולם, לצד הורדת התחזיות, אמרה כהן כי המניות נסחרות עתה מתחת לשוויין האמיתי.



ג'נרל אלקטריק ירדה ב-5.8%, לאחר שהודיעה כי חטיבת מנועי הסילון שלה שלה תפטר בשנתיים הקרובות 2,800 עובדים בשל השפל בתעשיית התעופה. בנפרד, הוריד בנק ההשקעות מורגן סטנלי את תחזיות הרווח של החברה לשנת 2003.



מורגן סטנלי הוריד את תחזיות הרווח של GE מ-1.79 דולר למניה ל-1.70 דולר למניה עבור שנת 2003, בשל החולשה הנמשכת בעסקיה, בגלל ההידרדרות בתחום האווירונאוטיקה והאנרגיה ובשל הפסדים על השקעות בחטיבת הפיננסים, GE קפיטל.



יצרנית התרופות האמריקאית אבוט לאבס (סימול ABT) דיווחה על צמיחה של 14% ברווח הרבעוני, אשר הסתכם ב-720.1 מיליון דולר. אבוט מתכוונת לקצץ 2,000 משרות, המהוות 3% מכוח העבודה שלה, כדי לחסוך 100 מיליון דולר בשנה. מניית אבוט עלתה ב-2.1%.



קורנינג, יצרנית הסיבים האופטיים הגדולה בעולם, טיפסה ב-12% בניגוד למגמה במגזר, לאחר שהזהירה כי הכנסותיה ברבעון השלישי ייפלו מתחת ליעדים שקבעה, בשל החולשה במגזר התקשורת האופטית. קורנינג צופה גם כי תידרש לקיצוצים נוספים בשורות העובדים. היום העריך בית ההשקעות סלומון סמית ברני כי החברה תוצא ממדד ה-S&P 500 עד לסוף השנה הנוכחית.



להערכת סלומון גם לוסנט עלולה למצוא עצמה מחוץ למדד נוכח הביצועים הדלים שלה. לוסנט, מהכוכבות הגדולות של תקופת הבועה, נסחרת כבר תקופה לא מבוטלת ברמות הנמוכות מדולר 1. מנייתה ירדה ב-3% נוספים למחיר 67 סנט.



גם חברות מובילות מענף האנרגיה, שעד למשבר אנרון שוויין היה מיליארדי דולרים, עומדות להיפרק מהמדד לשלום להערכת בית ההשקעות. ענקיות לשעבר כגון דינג'י (סימול DYN), ששקלה לרכוש את אנרון בטרם התרסקותה, צפויה לעזוב את המדד על רקע שוויה המסתכם בכ-250 מיליון דולר. מנייתה נפלה ב-15%.



חברת התרופות בריסטול מאיירס סקוויב הודיעה היום כי התובע הכללי בניו ג'רזי פתח בחקירה רשמית נגדה. החקירה הנוכחית מתנהלת במקביל לחקירה שמנהלת נגדה רשות ני"ע בארה"ב ( SEC) בגין חשדות כי חברת התרופות שילמה תמריצים לא חוקיים לסיטונאים כדי לעמוד ביעדי הרווח שלה. מניית החברה השילה 3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully