וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר איבד יותר מ-1% ביחס לין וליורו - נסחר ב-99.04 סנט ליורו

יהודה שויצר

9.10.2002 / 23:05

הין עלה ל-123.30 ין לדולר, בהשוואה ל-124.29 ין לדולר אתמול; על פי הערכות, נפילת הדולר מול היורו, ב-10% מתחילת השנה, עלולה להימשך



היורו התחזק ביותר מ-1% מול הדולר, בעקבות נתוני מקרו חיוביים בגרמניה והמגמה השלילית בוול סטריט. הין עלה גם הוא מול הדולר, על רקע ציפיות כי ממשלת יפאן תגדיל את הוצאותיה על מנת לעורר צמיחה כלכלית. הידיעה על סיום השבתת נמלי ארה"ב סייעה אף היא לחיזוק שער הין. היורו נסחר בשער של 99.04 סנט מול הדולר, בהשוואה ל-97.91 סנט אתמול בניו יורק. הין עלה ל-123.30 ין לדולר, בהשוואה ל-124.29 ין לדולר אתמול.



על פי הערכות, נפילת הדולר מול היורו, ב-10% מתחילת השנה, עלולה להימשך לנוכח הערכות כי ההתאוששות הכלכלית לה כולם מצפים בארה"ב תהיה צנועה מהתחזיות. הירידה החדה בשוקי ההון בארה"ב בשילוב עם הכלכלה המדשדשת צפויה להוביל לירידה נוספת בהשקעות בארה"ב - ירידה הגוררת אחריה חולשה במטבע האמריקאי.



היורו התחזק היום לאחר שהתפוקה התעשייתית בגרמניה עלתה באוגוסט זה החודש השני ברציפות. התפוקה עלתה ב-1.8% בהשוואה לחודש יולי. כלכלנים צפו, מנגד, ירידה של 0.3%. בהשוואה לאוגוסט הקודם ירדה התפוקה ב-1.4%. זהו האיתות החיובי השלישי השבוע המקבל מן המשק הגדול באירופה. מוקדם יותר נרשמה עלייה בהזמנות בתי החרושת וירידה בשיעור האבטלה.



הין שומר על כוחו כנגד הדולר. מזכיר הקבינט של ממשלת יפאן, יסוהו פוקודה, אמר אתמול שהממשלה עשויה לשקול מספר צעדים להתגבר על המשבר הכלכלי, לרבות הגדלת סעיף ההוצאות. אנליסטים מעריכים שהתבטאות זו עשויה להביא היום את הין לרמה של 123.5 ין מול הדולר.



בבורסת טוקיו נרשמו ירידות שערים בהובלת מגזר הבנקאות, על רקע ההערכה שממשלת יפאן תאלץ מספר בנקים להגדיל את היקף הבטחונות, כנגד הלוואות מסופקות. מדד הניקיי ירד ב-2%. בשלושת החודשים האחרונים איבד המדד למעלה מחמישית מערכו.



מדד ביטחון הצרכנים ביפאן ירד בפעם השלישית בארבעת החודשים האחרונים. המדד ירד לרמה של 42.6 בספטמבר מ-44.1 בחודש הקודם. קריאה נמוכה מ-50 מעידה על מספר גדול יותר של דעות פסימיות מאופטימיות לגבי עתיד הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully