וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד רה"מ מציע לצ'ק פוינט הטבה חריגה כדי שתעבור לנתניה; החברה מבקשת ככל הנראה פטור ממס ל-10 שנים

אורה קורן

9.10.2002 / 23:32

עמדת האוצר והתמ"ס היא כי אין לתת לחברה הטבה החורגת מחוק עידוד השקעות הון; שויד: "עיריית נתניה ומשרד רה"מ דנים בינם לבין עצמם בנוגע לאופציות חדשות עבורנו"



מאת אורה קורן ויובל דרור

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אביגדור יצחקי, אמר היום כי יציע לחברת צ'ק פוינט הטבות מיוחדות כדי שתקים את "בית צ'ק פוינט" בנתניה. יצחקי הוסיף כי יפעל להעברת ההטבות בהליך השמור לתמיכה חריגה של אישור ממשלתי. "קיימת גמישות בידי השרים וראש הממשלה", אמר.



עלות הקמת בית צ'ק פוינט מוערכת במשרדי הממשלה ב-30 מיליון דולר, לפחות. החברה מבקשת, ככל הנראה, פטור מלא ממס ל-10 שנים תמורת היענות לפניית יצחקי, על אף שהחוק מאפשר לה פטור ממס לשנתיים, ולאחר מכן פטור חלקי לכמה שנים נוספות. לצ'ק פוינט יש מזומנים בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר.



בתחילת השבוע התקיים בלשכת יצחקי דיון בין-משרדי ראשוני בסוגייה בהשתתפות נציגי משרדי האוצר והתמ"ס וראש עיריית נתניה, מרים פיירברג. מקורבים למגעים העריכו כי היוזמה למהלך היתה של יצחקי ופיירברג, מתוך כוונה לתמוך בעיר המזוהה עם הליכוד. כמה מהמשתתפים אמרו בתום הדיון: "הרגשנו כמו סטטיסטים בהצגה של הליכוד". הם סברו כי הפגישה זומנה לבקשת פיירברג, וכי משרד ראש הממשלה נענה לבקשתה על רקע ועידת הליכוד.



יצחקי אמר בתגובה כי הערכות אלה הן "קשקוש". לדבריו, בכוונתו לפעול להעברת חברות כמו צ'ק פוינט לנתניה כדי לתמוך באוכלוסייה במקום. דובר העירייה דחה אף הוא את ההערכות כי מדובר בצעד פנים-מפלגתי ואמר כי פיירברג פועלת להבאת חברות היי-טק לאזור התעשיה בנתניה, וכי באחרונה פנתה גם לסאיטקס באותו עניין.



בפגישה עלו כמה אפשרויות תמיכה, ובמהלכה הבהיר נציג צ'ק פוינט הבהיר כי החברה תיענה להצעה לעבור לנתניה תמורת הטבות מס מיוחדות. מקורבים למגעים אמרו כי החברה ביקשה הטבות שניתנות באזור עדיפות לאומית א', שעיקרן פטור מלא ממס ל-10 שנים, וכי נציגי הממשלה דחו את בקשתה. יצחקי סיכם את הדיון בכך שהמגעים יימשכו. עמדת משרדי האוצר והתמ"ס היא כי אין לתת לחברה הטבה החורגת מזו הקבועה בחוק עידוד השקעות הון.



גיל שויד, השוהה בימים אלו בחו"ל, אמר בתגובה ל"הארץ" כי "הידיעות בנושא המעבר שלנו לנתניה לא אומרות דבר מעבר לעובדה שעיריית נתניה ומשרד ראש הממשלה דנים בינם לבין עצמם בנוגע לאופציות חדשות עבורנו". לדבריו, "אין בכוונתנו להגיב על דיונים שאנו מקיימים עם רשויות שונות, ובוודאי שאין לנו כוונה להגיב על דיונים שנערכים בין הרשויות לבין עצמן. נראה לי שהידיעות שהתפרסמו בנושא המעבר שלנו לנתניה יצאו מפרופורציה".



בנוסף, התקיימה ביום שני בלשכתו של יצחקי פגישה עם נציגי חברת גדרון של רשת שופרסל. החברה בוחנת הקמת מאפייה בפארק נועם בנגב. שופרסל , מקבוצת אי.די.בי, ביקשה הטבה חריגה שעיקרה הכרה בשחיקת מחזור מכירותיה בשיעור של 50%-70% (ההטבה הממשלתית ניתנת בגין תוספת מכירות חדשות). בקשתה נדחתה והוסכם כי במסגרת מגעים עם מרכז ההשקעות בתמ"ס יידונו ההטבות על פי החוק שתוכל לקבל. שופרסל מתכננת להשקיע 20-25 מיליון דולר בהקמת המאפייה שתעסיק מעל כ-400 עובדים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully