וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצאה מהצוואה אך לא מהביטוח - הגרושה תזכה בכסף

אחרי הליך גירושים מכוער החליט הגרוש להוריש את רכושו לילדיו בלבד - ללא הגרושה אך הוא שכח למחוק את שם הגרושה מפוליסת ביטוח החיים. בית המשפט פסק - הגרושה זכאית לחלקה

מערכת וואלה!

אדם נשוי ואב לשניים רכש ביטוח חיים על סך 300 אלף שקלים ומינה את אשתו דאז כמוטבת בפוליסה. לימים עזבה האישה את הבית והם נפרדו בהליך גירושים קשה ומכוער. כשהבעל נפטר הוא הורה בצוואתו למסור את כל רכושו לבניו, אך שמה של הגרושה נותר בפוליסת הביטוח.

הבנים תבעו את כספי הביטוח בבית המשפט לענייני משפחה באמצעות עורך הדין רפי שדמי, ואף ערערו לעליון אחרי שתביעתם נדחתה. אבל גם בית המשפט העליון פסק לטובת האם. בפסיקתו כתב השופט ניל הנדל, שעמד בפני דילמה לא פשוטה ומכיוון שלא היה באפשרותו לגבות עדות מהמנוח, החליט להיצמד לעובדות היבשות. הצוואה נכתבה בלשון כוללנית ואין בכוחה לבטל את ההוראה המפורשת של פוליסת ביטוח. כך תהנה הגרושה ממאות אלפי השקלים שהאב אולי לא התכוון להוריש לה והבנים יישאו בהוצאות המשפט.

"זה עוד מקרה שמזכיר לנו שהאזרח צריך לדאוג לכל העניינים הכלכליים שלו בעודו בחיים", אומר עו"ד שדמי, "לדאוג לרשום את המוטבים ולעדכן את כל הפרטים כשהמצב משתנה. נראה שהשופט פסק לטובת האם אחרי הרבה התלבטות ובלב כבד, אבל בנושאים האלה, נצמדים לניירת, לכן חשוב להיות עם האצבע על הדופק".

  • עוד באותו נושא:
  • צוואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully