וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סין: הפאניקה הגיע גם לבורסות אירופה

7.1.2016 / 12:47

הבורסה הסינית הקפיאה את המסחר לאחר שמדד הבנצ'מרק צנח ביותר מ-7%. מחירי הנפט קורסים ביותר מ-4%. "אסור להיתפס לפניקה מוקדמת. בידי הממשלה הסינית ארסנל מוניטרי מגוון אשר ביכולתו לייצב את השווקים"

סוחרים בבורסה לניירות ערך בניו יורק לאחר הפסקת המסחר בשל תקלה, 8 ביולי 2015. רויטרס
סוחרים בבורסה לניירות ערך בניו יורק לאחר הפסקת המסחר בשל תקלה, 8 ביולי 2015/רויטרס

הפאניקה הגיעה לבורסות אירופה: המסחר מתנהל היום (ה') בירידות שערים חדות, בצל המפולת בבורסות אסיה שהובילה להקפאת המסחר בסין בפעם השנייה השבוע. ברקע, מחירי הנפט ממשיכים להעיב על השווקים וצונחים בכ-4% לשפל של יותר מ-12 שנה. החוזים העתידיים בוול סטריט מאותתים על ירידות של עד כ-3% בפתיחת המסחר לאחר נעילה שלילית אתמול.

מדד הסטוקס 600 נופל ב-3.5% ונסחר כעת סביב שפל של יותר מ-4 חודשים, בעוד מדד הדאקס הגרמני צונח ב-3.8% והקאק ב-3.3%.

כאמור, הסיפור המרכזי היום בשווקים הוא הדרמה בבורסות סין. מדד ה-CSI300 הסיני נפל מעל 8% לפני שהופסק המסחר. נסביר כי אם המדד נופל מעל 5%, המסחר נפסק ל-15 דקות ומחודש. נפילה מעל 7% גוררת הפעלת מנתק זרם והפסקת מסחר מלאה לכל היום. בנוסף, השווקים עדיין מעכלים את ההחלטה של הממשל בסין "לשחרר" מעט את הרסם מהיואן ולאפשר פיחות חד יותר.

השווקים ממשיכים להגיב גם להודעה אתמול של צפון קוריאה לפיה היא ערכה ניסוי בפצצת מימן. הנשיא אובמה שוחח אתמול עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה ודן עימו בנוגע לתגובה הבינלאומית להודעה של צפון קוריאה.

אלעד שמש, סמנכ"ל Colmex העולמית, מציין כי: "אסור להיתפס לפניקה מוקדמת. בידי הממשלה הסינית ארסנל מוניטרי מגוון אשר ביכולתו לייצב את השווקים ולמחוק את ירידות השערים של השבוע האחרון בדיוק כמו באוגוסט. למרות זאת, אסור לטעות, צפויים משברים נוספים במהלך 2016 ולכן חשוב מאוד לשמור על בסיס מזומן גדול מ-50%. בחדרי העסקאות מורגשת הבוקר אווירת לחץ חריגה, כאשר מכירת החיסול בשוק הסיני צפויה להביא לפתיחת מסחר שלילית במיוחד מסביב לעולם. קיים חשש לירידות שערים של 7% בטווח הקרוב, ופוטנציאל התיקון מדבר על תיקון מהיר של 3% בלבד".

רוני יונסיאן, מנהל דסק מחקר מאקרו בני"ע זרים בלאומי שוקי הון, מציין כי "שוק המניות הסיני מאופיין במשקיעים רבים שפועלים במינוף, מה שתורם להחרפת התנודתיות. המשקיעים הסינים הצעירים עדיין לא יודעים איך נראית מפולת בשוק המניות, וה"שיעור" הקצר במהלך 2015, בה נפלו המניות לא עשה את שלו. להערכתנו, גם 2016 לא תהיה טובה יותר למניות הסיניות".

בגרמניה פורסמו היום המכירות הקמעונאיות שטיפסו ב-0.2% בנובמבר, לאחר ירידה בשיעור של 0.1% באוקטובר. אנליסטים בשוק ציפו לקריאה גבוהה יותר ולעלייה של 0.5%.

בהמשך יפורסמו מספר נתוני מאקרו מהותיים בגוש האירו, ביניהם, שיעור האבטלה, המכירות הקמעונאיות והסנטימנט הכלכלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully