וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מישהו יודע מה עשיתם בקיץ האחרון

11.1.2016 / 9:23

מודיעין זה כל הסיפור: עולם השיווק מקפיד לאסוף על כולנו מידע שישמש בבוא היום ככלי מסחרי להעלאת המכירות. ספר חדש רוצה ללמד את כולנו כיצד בדיוק נרתמת הטכנולוגיה לעניין ואיך נוכל למצל זאת לטובתנו

שיווק בעולם הדיגיטלי. יח"צ,
טכנולוגיה לבדה תהפוך את כולנו לעדר שכולו מטרות נעות. מחברי הספר ירון אחר ואתגר שפיבק/יח"צ

לא מוזר להניח שגם ברגע זה כשאתם קוראים את הכתבה הזאת, מישהו אוסף עליכם מידע. מי אתם? מה אתם אוהבים? איזה כתבות באילו נושאים עושים לכם את זה ודואגים להשאיר אתכם בריכוז מלא של כמה דקות שלמות (לא משימה של מה בכך בימינו)? המידע הזה, טפל ככל שיהיה, מגלם בעצם את כל מה שחלמתם עליו וחששתם ממנו בו זמנית: כל המידע שאי פעם חיפשתם נמצא על השולחן ורק ממתין בסבלנות למישהו הנכון שיאסוף אותו.

את מי עוד מעניין הפוסט שהעליתם מארוחת בוקר במלון שבו שהיתם? תשאלו את עצמכם, ולמה שלמישהו יהיה אכפת מהרגלי האופנה שלי, חוץ ממני ומהחברות שלי? ובכן, תתפלאו לדעת שבמודיעין כמו במודיעין, כל פרט חשוב ומשמש חלק משמעותי בתצרף הענקי שמחבר עולם השיווק על האנושות כולה.

"רק בגלל שאתה פרנואיד, זה לא אומר שלא באמת רודפים אחריך", גורס הפתגם הידוע של ג'וזף הלר מהספר מלכוד 22. כדי להמחיש זאת בצורה הטובה ביותר כדאי לקרוא את הסיפור הבא:

לפני כמה שנים הגיע אב זעום לאחת מרשתות הקמעונאיות הגדולות בארה"ב והלין על כך שבתו הצעירה קיבלה קופונים ועלוני מידע לרכישת מוצרי היריון ותינוקות. "אין לכם פיקוח על התכנים שאתם שולחים?" תהה בעצבים מול מנהל החנות הנבוך, שמיהר לאשר שאכן הקופונים המדוברים נשלחו לבתו הקטינה של האב. לאחר שהתנצל, הבטיח מנהל החנות שיבדוק היטב את המקרה על מנת שלא ישוב על עצמו.

אלא שכעבור מספר ימים התקשר שנית מנהל החנות לאב כדי להביע שוב את התנצלותו, והפעם הסיפור היה שונה. האב עצר אותו ואמר כי ככל הנראה היו דברים שהתרחשו בביתו ושהוא לא היה מודע להם, והוא חייב התנצלות למנהל החנות. במציאות, כך הסתבר, בתו היתה בהריון מתקדם – ומערכות השיווק של רשת החנויות כנראה איתרו שמוצרי תינוקות אמורים להיכלל בתחומי העניין שלה, וכך נשלחו הקופונים באופן אוטומטי. באותו רגע גם הבין האב שעולם השיווק עשוי להכיר את בתו טוב ממנו.

מיותר לציין שהסיפור הזה הוא לא היחיד בדיוק כמו מנעד התכסיסים והמערכות המתוחכמות שמניעים את מנהלי השיווק, באשר הם. ספק גדול אם מישהו מאיתנו יוכל למנוע זאת מהם, שכן לכאורה בינתיים, הכל חוקי. אבל לדעת מהי המניפולציה התורנית שמופעלת ממש עכשיו, את זה דווקא כן נוכל. ספר חדש שיוצא כעת מדבר על סודות מהסוג הזה שאנשי השיווק מחזיקים קרוב לחזה. "שיווק בעידן דיגיטלי" מבקש ללמד אותנו את הטריקים והמידע העצום שאוצר עולם השיווק על הצרכנים ומלמד כיצד אנשי שיווק יכולים להכיר את ארסנל הכלים שעומדים לטובת קידום העסק.

למי קראתם מטרות נעות?

"איסוף המידע אינו בהכרח משהו רע וניתן גם לנטר איזה מידע אנחנו משתפים ואיזה לא", אומר ירון אחר, שחיבר את הספר יחד עם אתגר שפיבק, "אבל חשוב להבין שעולם השיווק עושה שימוש בטכנולוגיה כדי לנסות ולהתאים את המסר או המוצר הרלוונטי ביותר למשתמש, ברגע הנכון ובתנאים הנכונים. לא תמיד אנחנו מצליחים לקלוע במדויק, אבל אנחנו בדרך לשם"
המטרה של הספר היא ברורה: להביא לקדמת התודעה את היכולות הבלתי נתפשות של הטכנולוגיה ותרומתה לעולם השיווק. וכך, מנסים שני הכותבים ללמד אותנו כיצד לעשות בהן שימוש נכון שיתאים גם לצרכן ולא רק יציק לו.

"אנחנו גם מדברים על כך שטכנולוגיה לבדה תהפוך את כולנו לעדר שכולו מטרות נעות, ומזה אנחנו רוצים להימנע", אומר אחר. לכן, 'שיווק בעידן דיגיטלי' מנסה לשרטט, לצד הכלים החשובים שהטכנולוגיה סיפקה לנו – גם את אופן החשיבה הנכון שיאפשר לאנשי שיווק ולצרכנים לנהל מערכת יחסים שאינה רק 'קליעה למטרה' ואיתור הלקוח הנכון - אלא גם היכולת לנהל דיאלוג שבסופו הצרכן מעריך הרבה יותר את מה שיש לנו להציע לו, ומספק לנו מרצונו את המידע שיסייע לנו לתרום לו משהו בעל ערך".

כמו כן, הספר מיועד לאנשים המבקשים ללמוד שיווק מתקדם בגובה העיניים, להבין את הצד הטכני אך ואת הרציונל שאמור להנחות אותנו, כבעלי עסקים, כבוגרי לימודים שנכנסים לקו העבודה, כיזמים וכאנשי שיווק שמבינים שהעולם הזה עצום מכדי שנכיר את כולו בזמן קצר.

כדי להוציא לאור את הספר ולנסות להפוך את עולם השיווק לרלוונטי יותר, יצאו המחברים, איך לא, בקמפיין מימון המונים, בו הם מבטיחים לאנשי שיווק, מנהלים, עסקים, יזמים ובוגרי לימודים למצוא מדריך מקיף ומסודר שיהפוך את עולם השיווק לפשוט ואפקטיבי עבורם.

אנשים המבקשים לשריין לעצמם עותק ולתמוך בפרויקט יכולים לעשות זאת כאן.

וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully