וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

JP מורגן ללקוחותיו: לברוח משוק המניות

12.1.2016 / 10:15

מאז החל גל העליות ב-2009, ב-JP מורגן היו תמיד שוריים והמליצו לקנות מניות גם כשהשוק ירד. כעת הם עושים בדיוק ההיפך וממליצים לא להתפתות מעליות, ככל שיהיו. וגם: הגרף המפחיד של המנתח הטכני ג'יי.סי. פרטס

סוחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק, אוגוסט 2015. רויטרס
סוחר בבורסה לניירות ערך בניו יורק, אוגוסט 2015/רויטרס

מזה 7 שנים שב-JP מורגן ממליצים למשקיעים להיות חשופים לשוק המניות. גם כשהיו ירידות ותיקונים, בבנק המליצו ללקוחות לנצל את החולשה ולקנות מניות. לא עוד. בסקירה מיוחדת שפרסם מיסלב מטג'קה (Mislav Matejka), אסטרטג המניות של JP מורגן, הוא כותב שצריך לנצל כעת כל עלייה כדי למכור מניות, כי הסיכון גדול מאוד.

"ראייתנו לגבי יחס הסיכון-סיכוי השתנתה באופן מהותי", נכתב בסקירה. "בשבע השנים האחרונות עודדנו לקנות מניות בכל פעם שהיו ירידות. כעת אנו קוראים לנצל כל עלייה שתהיה כדי למכור".

בסקירה מפורטים הגורמים שלדעת האנליסטים יובילו להמשך ירידות בשוק. מלבד איתותים טכניים, מצוינת שם החולשה בשוק הסחורות והצפי לרווחים אנמיים למדי של החברות הציבוריות. גם החולשה בפעילות הייצור בארה"ב מניפה דגל אדום.

"אנו חוששים שעונת הדוחות הכספיים הקרובה לא תספיק כדי לתמוך במניות", נכתב בסקירה. להערכת האנליסטים, עונת הדוחות הקרובה תהיה החלשה ביותר מאז החל גל העליות הגדול במניות ב-2009.

באשר לפעילות הייצור, מדד מנהלי הרכש בארה"ב שפורסם בשבוע שעבר ירד ל-48.2 נקודות בדצמבר לעומת 48.6 נקודות בנובמבר. נזכיר כי מדד מתחת ל-50 נק' מצביע על התכווצות בפעילות הייצור. מעבר לכך, בסקירה מוזכר גם מדד ה-profit-margin proxy של JP מורגן, המודד את הפער בין כוח הקנייה והוצאות השכר; מדד זה הפך שלילי ברבעון הרביעי של 2015 - לראשונה מאז שנת 2008.

המלצות ג'יי פי מורגן. גלובס
המלצות ג'יי פי מורגן/גלובס

אבל JP מורגן לא לבד. המנתח הטכני ג'יי.סי. פרטס כותב בבלוג שלו (All Star Charts) שמדד S&P 500 ( 1,923.67 +0.09% ) יוצר ממש בימים אלה תבנית שיכולה להוביל לנפילה של 23%:

"אנחנו רחוקים 9% מהשיא ואנשים מתנהגים כמו ילדים בני שנתיים שמישהו לקח להם את הצעצוע החביב עליהם", הוא כותב. "למה? כי השוק ירד ב-9% אחרי שזינק ב-220% בשש שנים? תעשו לי טובה".

לדבריו, מדד S&P 500 בדרך לרדת לרמה של 1,570 נקודות, זה יהיה "תיקון נורמלי ומציאותי מאוד" של 26% מהשיא שנרשם במדד. גם הוא ממליץ לא להתפתות מעליות ככל שיהיו: "השוק במצב של למכור בראלי, לא לקנות בירידות".

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully