וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאה לפעולה: ספרי הריצה שאתם חייבים לקרוא

26.1.2016 / 12:21

כדי להשלים את העיסוק בריצה - חיידק, כבר אמרנו? - לא מספיק רק להשכים קום בבוקר ולצאת לאימונים מפרכים. המהדרין יקפידו גם לקרוא על חוויות ריצה, מחקרים וניסויים של בני אדם שרצו למרחקים בלתי נתפשים. בזמן שאתם מתאוששים מהאימון, אולי כדאי שתקחו ספר ליד?

ככל שפעולת הריצה ומרכיביה נראים פשוטים, כך הם דורשים יותר מחקר ואיתור מידע שיסייע גם למי שלא מנוסה ומקצועי ליהנות מהחוויה. תתפלאו, אבל מרבית השיחות שמתבצעות לאורך הריצות הארוכות של סוף השבוע לא עוסקות בענייני דיומא. כמי שמצאו את הסוד המושלם לחיים בריאים (ונלהבים), עוסקים הרצים בשיתוף מידע על תוכניות אימונים, חוויות מאימונים ומרוצים אחרונים, המלצות על ציוד חדשני שזה עתה נחת בחנויות וכבר גורם לכרטיס האשראי להתגרד בארנק לפני שישלף, ועוד.

כן, אפשר לומר בפה מלא שחיידק הריצה לא מדביק רק את הרגליים והגוף אלא גם את הראש והנפש. במילים אחרות, אם אתם רצים מתמידים, סביר מאוד שלא רק תדברו על ריצה אלא גם תקראו עליה בספרים וברשת. לקרוא מאמר מקצועי של מאמן או ראיון עם רץ בכיר ששבר את שיאו זה עוד מילא, אבל לקרוא ספר שלם על ריצה? ובכן, לעתים זה הרבה יותר כיף מהריצה עצמה. למי שעדיין לא חווה את רעיון הקריאה האקטיבית (זאת בדיוק התחושה: העיניים בולעות את המילים והגוף מוצף אדרנלין), הנה המלצות לחמישה ספרים שירחיבו לכם את הידע וגם יתרמו להנאת הריצה.

ספר ריצה. צילום מסך,
תוכניות אימונים לכל סוגי המרוצים, רעיונות לשיפור התזונה ועוד/צילום מסך

ספר הריצה השלם / דניאל קרן

ספר ריצה שבהחלט עונה על ההגדרה ספר חובה לכל רץ, בעיקר אם הוא מתחיל את צעדיו הראשונים על המסלול. מאמן הריצה דניאל קרן, שכבר הספיק לרוץ בכמה מן המרוצים המוזרים והאימתנים בעולם כמו מרתון ההימלאיה, מרתון השלג באנטארקטיקה ומרתון המדבר בסהרה, פורט עד דק במקצועיות את כלל מאפייני הריצה ומגיש אותם בשפת ההדיוטות הקלילה. בספר הזה תוכלו ללמוד את מערך הפרמטרים והשיקולים הנלווים לכל אימון, פציעה ופרטי ציוד, ולאמץ אותם להנאתכם. בנוסף, הספר מציע תוכניות אימונים לכל סוגי המרוצים, רעיונות לשיפור התזונה, המלצות לטיפול בפציעות ועוד.
ניתן להשיג בחנויות הספרים המובחרות. מחיר: 98 שקלים.

על מה אני מדבר כשאני מדבר על ריצה / הרוקי מוראקמי

הנה עובדה שרק רצים יודעים: הסופר היפני המהולל, הרוקי מוראקמי הוא מרתוניסט עקשן שחוץ מכתיבת רומנים מצליחים הוא הוציא לאור ספר משונה במקצת, בו הוא משתף את קוראיו בחוויותיו בתחום הריצה במשך חייו. אחרי השתתפות בעשרות מרתונים ברחבי העולם וריצות במסלולים איזוטריים אליהם נחשף במסעותיו בגלובוס, מגיע מוראקמי גם למי שאינו נמנה עם עדת מעריציו אבל בהחלט שייך לקהילת הרצים. הספר עצמו הוא מעין יומן מסע שמתאר את השילוב המופלא בין כתיבת להנעת הגוף ומספק כמה אמירות מעצימות במיוחד כדי לשמור על כושר הריכוז, יכולת ההתמדה והדינאמיות שמתלווה לשתי הפעולות. מזכיר לכם משהו?
ניתן להשיג בחנויות הספרים המובחרות. מחיר: 89 שקלים.

עוד באותו נושא

אל תמהרו לאכול את זה: 5 מיתוסים על ריצה וירידה במשקל

לכתבה המלאה
ספר ריצה. צילום מסך,
ספר שיעזור לכם להכריז מלחמה על מגבלות הגוף/צילום מסך

אוטוביוגרפיה של ריצה / יוסי מלמן

העיתונאי הוותיק יוסי מלמן ("הארץ" ומעריב כיום) שבילה את רוב שנותיו ככתב לענייני ביטחון השכיל כנראה ללמוד את המימרה של אנשי הצבא: אין לא יכול. לפיכך, הוא מכריז מלחמה על מגבלות הגוף ויוצא לבחון את רף הסבל של עצמו בריצות למרחקים ארוכים, טריאתלונים ומרוצי אולטרה מרתון. מלמן, שבדרך ייזכר גם כאחד ממייסדיו של ענף הריצה הישראלי, לא מדלג על שום שלב או תחרות בחייו ומכיר לקוראיו את העובדות על גיבורי הריצה של היום ועל האופן בה הושרשו המרוצים הגדולים בארץ.
להשיג בחנויות הספרים וברשת האינטרנט. מחיר: החל מ-50 שקלים.

נולדנו לרוץ / כריסטופר מקדוגל

ספר מופת של העיתונאי האמריקני כריסטופר מקדוגל שמיועד לרצי אולטרה מרתון ומסקר את מסעו למדבר המקסיקני, שם נערך מרוץ נעלם מן העין למרחק של 80 ק"מ. מקדוגל, רץ חובבן שסבל מפציעות כל חייו, מתלווה לרץ חידתי ומוזר בשם קביו בלאנקו, שחולם לארגן את מרוץ חייו ולרתום את בני שבט הטראומארה, שגופם מתמחה בריצות יחפות למרחקים של מאות קילומטרים. בספר עצמו, מלבד חוויות המסע של השניים, ישנה התייחסות לנפלאות הריצה ככלי הישרדותי של האנושות כולה ולמסקנות מדעיות ואבולוציוניות על יכולות הגוף האנושי לרוץ למרחק של 100 ק"מ בלי לסבול.
להשיג בחנויות הספרים המובחרות. מחיר: 89 שקלים.

המרוץ של פלנגן / טום מקנב

ספר ריצה מאלף שמתאר מרוץ דימיוני שמתרחש בשנות ה-20 בארה"ב בין לוס אנג'לס לניו יורק. במילים אחרות, ריצה למרחק של 5,500 ק"מ. הספר מביא את חוויות המרוץ, אותו מארגן עסקן פנטזיונר ואלכוהוליסט בשם פלאנגן, מנקודת מבטו ומנקודת מבטם של הרצים, שזכו לכינוי הבינלאומי "הרצים של פלאנגן", אותם אסף מכל רחבי העולם. במרוץ עצמו משתתפת חבורה של עשרה רצים שמתעקשת לסיים את המסלול המפרך כדבוקה אחת ובמיוחד מספקת טיפים מוראליים בנוגע להתמודדות עם מגבלות הגוף והנפש.
להשיג בחנויות הספרים. מחיר: 88 שקלים

וואלה! NEWS בשיתוף אדידס
  • עוד באותו נושא:
  • ספרי ריצה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully