וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות הדואר מתכננת פיטורי 480 עובדים - 10% מהעובדים הקבועים

חיים ביאור

10.10.2002 / 8:08

הגורמים לפיטורים הם המיתון במשק שהקטין את היקף המשלוחים של דברי דואר, וכניסתו של מיזם הדואר החדש שמהווה גורם מתחרה לרשות



הנהלת רשות הדואר גיבשה תוכנית התייעלות, במסגרתה יפוטרו 10% מהעובדים התקניים; ברשות מועסקים 4,800 עובדים תקניים ועוד 2,500 עובדים בלתי קבועים המגויסים באמצעות חברות קבלניות לכוח אדם.



לדברי מקורות בהנהלת רשות הדואר, הגורמים לפיטורים המתוכננים הם המיתון במשק, שהקטין את היקף המשלוחים של דברי דואר, וכניסתו של מיזם הדואר החדש, שמהווה גורם מתחרה לרשות.



יו"ר ועד עובדי רשות הדואר, ראובן כראזי, אמר אתמול כי הוועד מתנגד לתוכנית הפיטורים. לדברי כראזי, ההסתדרות נענתה לבקשתו להכריז על סכסוך עבודה ברשות ב-1 בספטמבר האחרון.



"נמנענו עד כה מלממש את זכותנו לפתוח בשביתה או עיצומים, למרות שחלפו 15 ימי ה'צינון' הקבועים בחוק יישוב סכסוכי עבודה, כדי לתת הזדמנות נוספת למציאת הבנה עם ההנהלה שלא לבצע את הפיטורים", אמר כראזי. לדבריו, הוצאתו של הסכסוך אל הפועל השתהתה גם בשל הבחירות הפנימיות שקיים הוועד.



כראזי אמר כי לא זו בלבד שאין מקום לפיטורי עובדים ברשות הדואר, למעשה קיים מחסור של 80-70 דוורים ואשנבאים ברשות. לדבריו, בשנים האחרונות הוטל על האשנבאים ברשות עומס עבודה נוסף, עקב פעולות חדשות שעליהם לבצע, כגון תשלומים שונים הנעשים בסניפים.



עוד אמר כראזי, שהוועד לא יסכים לדון על פיטורי עובדים, לפני שיוחלט על קיצוץ בשכרם של העובדים הבכירים ברשות המועסקים באמצעות חוזים אישיים, או על הוצאתם לפנסיה תקציבית מוקדמת, לפני הגיעם לגיל הפרישה.



לדברי כראזי, דרישה נוספת של הוועד היא הפיכתם לאלתר של 2,500 עובדי חברות כוח האדם המועסקים ברשות הדואר לעובדים מן המניין, שיועסקו במסגרת ההסכם הקיבוצי ויזכו להגנת הוועד.



הוא הוסיף כי כבר הושגה הבנה עקרונית בין הוועד להנהלה על הפיכתם של 1,000 מבין עובדי חברות כוח האדם המועסקים ברשות לעובדים מן המניין, אך היא עדיין לא גובשה להסכם סופי.



הנהלת רשות הדואר מסרה בתגובה כי היא "מבינה" את עמדת הוועד; עם זאת, סירבה ההנהלה להתייחס לפרטי הדרישות שהועלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully