וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום: מכרו דלק מהול וביצעו עבירות מס ב-327 מיליון שקל

יוסי ניסן

14.1.2016 / 9:23

שני תושבי הצפון נאשמים כי ביצעו עבירות הלבנת הון בהיקפי ענק ובמהילת דלק עם שמנים ומדללי צבעים ומכירתם במרמה ללקוחות

הדלק במשאבה לא זורם - הסכום לתשלום ממשיך לעלות. צילום מסך
תחנת תדלוק/צילום מסך

כתב אישום הוגש השבוע נגד תושבי הצפון שמכרו דלק מהול המסוכן לציבור וביצעו עבירות מס והלבנת הון בהיקפי ענק של מאות מיליוני שקלים. בין העבירות: הלבנת הון, עבירות על חוק המע"מ, הדחת עדים ועוד. כתב האישום נגד שני החשודים יניב קנרש (44) ממעגלי השלושה וישראל חביב (45) מהיישוב שזור - הוגש לבית המשפט המחוזי בחיפה.

לפי כתב האישום, הנאשמים פעלו למהילת כמויות דלק יחד עם חומרים אחרים, בהם שמנים ומדללי צבעים ומכירתם במרמה ללקוחותיהם תוך שימוש במארג חברות הרשומות על אחרים, באמצעותן קיבלו את חומרי המהילה, ומכרו את תערובות הדלק.

כמו כן, העלתה החקירה כי תערובות הדלק המהול אותן יצרו נעשו באמצעות חומרים לא מבוקרים, בתהליך שאינו מבוקר, במתחמים שלא קיבלו היתר ויצרו תערובות דלק שיש בהן כדי לסכן את בריאות הציבור, סיכון הסביבה וסיכון רכושו של הציבור. והכל - עבור בצע כסף.

דלק, ג'יפ, שטח. רמי גלבוע,
דלק, ג'יפ, שטח/רמי גלבוע

בקשת מעצר עד תום ההליכים

הנאשמים פעלו לביצוע עבירות הלבנת הון ביותר מ-260 מיליון שקל, ביצעו עבירות מע"מ בהיקף העולה על 60 מיליון שקל עבירות על חוק הבלו בהיקף העולה על 7 מיליון שקל ועבירות של קבלת דבר במרמה בגין מכירת הדלק המהול.

כתב האישום הוגש בעקבות חקירה משותפת למחלקת חקירות מכס ומע"מ ת"א ברשות המסים והמרכז וליאל"כ מפלג תשתיות ביחידת להב 433 במשטרה. יחד עם הגשת כתב האישום, הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים כנגד החשודים.

כמו כן, מייחס כתב האישום עבירות על חוק תכנון ובנייה, עבירות על חוק רישוי עסקים ועבירות הדחת עד, שיבוש מהלכי משפט והתחזות. כל העבירות בוצעו בזמן שקנרש שהה במעצר בית בפרשת "אנרגיה מתחדשת", בה הואשם בביצוע עבירות מע"מ בהיקף של 185 מיליון שקל והלבנת הון בהיקף של 214 מיליון שקל לערך ובזמן שהמשפט כנגדו עדיין מתנהל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully