וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגה לספקים: דחו לנו בשבוע תשלום של 50 מיליון שקל

אילנית חיות

14.1.2016 / 18:29

ספקים עמם שוחח "גלובס" חוששים כי הסכמה למהלך כזה פירושה שהם יאבדו את התשלום הקרוב, כי הסיכוי למכירתה של רשת מגה קלוש

סניף מגה, בבלי, תל אביב, 14 ביולי 2015. יותם רונן
מדפים בסניף מגה/יותם רונן

רשת מגה והחברה-האם, אלון רבוע כחול ( 130 +34.44% ) , מנסות להוביל מהלך שיאפשר את הפעלתה של רשת מגה למשך שבוע נוסף. ל"גלובס" נודע כי רשת מגה פנתה היום (ה') לכל הספקים שאמורים לקבל מחר תשלום שוטף ממגה, בהיקף כולל של 50 מיליון שקל, וביקשה מהם להסכים לדחיית התשלום בשבוע.

הדחייה המבוקשת נועדה לאפשר למגה לרכוש סחורה במזומן עבור הרשת, ובתוך שבוע זה לנסות ולהגיע להסכם למכירת הרשת, במקביל להגעה להסדר חוב נוסף שיאפשר את המכירה.

במגה הבהירו כי מהלך זה תלוי בקבלת הסכמה מכל הספקים, אך לפי שעה היא עדיין לא הצליחה לקבל הסכמה כזאת. ספקים עמם שוחח "גלובס" חוששים כי הסכמה למהלך כזה פירושה שהם יאבדו את התשלום הקרוב, כי הסיכוי למכירתה של רשת מגה קלוש.

"הבעיה היא שאם מגה לא תקבל הסכמה לדחיית התשלום מהספקים, הם לא יכולים לעבור לשבוע הבא", אומר ל"גלובס" אחד הספקים.

אלון רבוע כחול מקיימת מגעים למכירת מגה עם 3 קבוצות שונות: רשת יינות ביתן ("בוחנים. אין החלטה"), קבוצת סגול-מיטל ("העסקה תקועה") וחברת טיב טעם.

"בשביל שאדם יקנה, הוא צריך לשים הצעה על השולחן ולהגיד 'אני מוכן לשלם כך וכך'. כולם מדברים, וכולם מקשקשים. אני לא רואה אף אחד שעומד בתור", אומר מקור באלון רבוע כחול.

בשיחה שערך "גלובס" עם בעל השליטה בטיב טעם, חגי שלום, הוא הבהיר כי אין בכוונת החברה לרכוש את מגה וכן לא להצטרף לקבוצת סגול-מיטל בעסקת רכישה.

"היו שיחות מכל מיני כיוונים, אבל זה לא למידות שלנו, ואני לא רואה בזה כרגע דבר מעשי. צריך לחכות להתפתחויות שיהיו בבית המשפט בנוגע למגה. בית המשפט ינקה את מגה מכל החובות לספקים לבנקים ולעובדים, וזה יהיה הזמן להתעניין. אני לא רואה עניין בלקחת עכשיו חברה עם כל-כך הרבה בעיות על הגב. עם זאת, אני מקווה שמגה תינצל, כי זה רע מאוד אם מגה תיעלם מהשוק. זה ישבור את האיזון", אמר שלום.

  • עוד באותו נושא:
  • מגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully