וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוון - בסיס הלקוחות צמח ל-35 מיליון בארה"ב

יורם גביזון

10.10.2002 / 9:35



מניית גיוון אימג'ינג סובלת מחולשה בחודשים האחרונים, כשבנקודה מסוימת נראה היה שלא מעט בעלי עניין בחברה עומדים בתור למכור את אחזקתם בה.



גיוון אימגי'נג המשיכה לפרסם הודעות על עוד ועוד חברות ביטוח שמתחייבות להחזיר למבוטחיהם את עלות הבדיקה לאבחון אי סדירויות במעי הדק באמצעות מצלמת וידיאו עטופה בגלולת ה-M2A שמצלמת ומשדרת תמונות.



למרות הגידול בבסיס הלקוחות נמשך מצעד הוראות המכירה של בעלי העניין, ואתו השחיקה במחיר המניה ובשווי החברה. התהליך הגיע לשיאו כשחברת Thermo Electron הודיעה בסוף השבוע שעבר על כוונתה למכור 300 אלף מניות. ייתכן שההודעה מאתמול תבלום או לפחות תאט את התהליך.



מנית גיוון עלתה אתמול ב-3.7% במחזור נמוך יחסית של 103 אלף מניות בעקבות ההכרזה של חברת Riverbend Goverment Benefits Administrator, שמייצגת חברות ביטוח בריאות ממשלתי, לפיה תחזיר למבוטחיה את עלות הבדיקה בגלולת ה-M2A במרפאות חוץ של בתי חולים בניו ג'רזי ובטנסי, וכן במרפאות באזורים כפריים ב-44 מדינות בארצות הברית.



מספר המבוטחים של ריברבנד בניו ג'רזי הוא 1.2 מיליון ומספר מבוטחיה של החברה בטנסי הוא 800 אלף. ריברבנד אינה מפרטת את מספר מבוטחיה במרפאות באזורים הכפריים של 44 המדינות בארצות הברית.



הכרזתה של ריברבנד מגדילה ל-35 מיליון את מספר המבוטחים האמריקאים שיזכו להחזר על עלויות הבדיקה מחברות ביטוח בריאות פרטיות וממשלתיות לעומת 0 באוגוסט 2001, כשהחברה קיבלה אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק את הגלולה.



חברות ביטוח הבריאות הממלכתיות (Medicare) משלמות בממוצע 1,000 דולר לבדיקת המעי הדק באמצעות גלולת הצילום. עלות זו כוללת את שכרו של הרופא ועלותה של הגלולה לרופא, בעוד שחברות ביטוח הבריאות הפרטיות מכסות עלות של 1,000 דולר בעבור שכרו של הרופא ועשויות לאשר בקשה של החולה להחזיר גם את עלות הגלולה.



מנכ"ל גיוון אימג'ינג גבריאל מירון אמר שהמשמעות של האישור הנוכחי, חוץ מהגידול במספר המשתמשים הפוטנציאליים בגלולה, הוא שבראשונה מודיעה חברה שמייצגת את חברות הביטוח הרפואי כי תשלם לבתי החולים שמקיימים מרפאות חוץ תשלום, בנוסף להחזר שכר הרופא שכבר הונהג בניו ג'רזי. התשלום הנוסף יכסה גם את עלות הפעלת תחנת העבודה שמפענחת את התצלומים שמשדרת הגלולה, ושיעור מסוים מעלויות תקורה אחרת.



מירון אמר כי עד כה החזירו חברות ביטוח הבריאות הממלכתי בארצות הברית למבוטחיהם שעברו בדיקה במרפאת חוץ רק את שכר טרחתו של הרופא (800 דולר), כך שלבית החולים לא היתה שום מוטיווציה לרכוש את המערכת לבדיקה באמצעות הגלולה ולבצע את הבדיקה, וזאת חוץ משיפור השירות ללקוח לנוכח התחרות העזה במגזר.



מירון אמר שהחברה ביקשה מוועדה פדרלית לאשר קוד מיוחד שיסדיר את גובה התשלום לבדיקה במרפאת חוץ. זאת, בנוסף לקוד שיקבע את גובה ההחזר על שכר טרחתו של הרופא וקוד שיקבע את ההחזר למבוטח בגין רכישת הגלולה, כשגיוון ביקשה לקבוע אותו על 450 דולר.



מירון התייחס לפער בין הגידול בבסיס הלקוחות של החברה לשחיקה הנמשכת במניה בתפישת השוק את חברת Thermo Electron, שהודיעה בסוף השבוע שעבר על כוונתה למכור 300 אלף מניות כמכירה של בעל עניין. לדבריו, תרמו אלקטרון אמנם השקיעה בהקמת החברה, אך מלכתחילה עשתה זאת מתוך תקווה להגדיל את האחזקה ולקבל לידיה את שיווק המוצר וליצא אותו למדינות שונות. אלא שהיחסים עם תרמו אלקטרון לא התפתחו לכיוון זה, משום שגיוון לא היתה מעוניינת בכך, ומאוחר יותר גם מפני שתרמו (שמייצרת מכשור למדיה ולניתוח נתונים במגוון תעשיות) החליטה לחסל את השקעותיה בתחום הרפואי.



מירון הסביר את המכירות של בעלי עניין, כגון חברת אלרון ודיסקונט השקעות בכך שסביר יהיה שחברות השקעה ירצו לממש אחזקה שמלכתחילה לא היתה אסטרטגית בעבורם. מירון לא התייחס לשאלה אם החברה חשה בנוח עם תחזיות האנליסטים, ואמר שהחברה תפרסם ב-16 באוקטובר הודעה מקדימה על מכירותיה ברבעון השלישי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully