וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של יפאן מתכנן צעדים קיצוניים על מנת לסייע למגזר הבנקאי במדינה

סוכנויות הידיעות

10.10.2002 / 9:36

המגזר הבנקאי מתמודד עם צבר הלוואות מסופקות בהיקף של 430 מיליארד דולר, הפוגע בצמיחת המשק היפאני; כתוצאה מכך התאוששו מניות המגזר



שר השירותים הפיננסיים החדש של יפאן, המשמש כמפקח הבכיר על המגזר הבנקאי במדינה, הודיע כי ממשלת יפאן נכונה לנקוט "צעדים קיצוניים" על מנת לסייע למגזר הבנקאי להתגבר על צבר הלוואות מסופקות בהיקף של 430 מיליארד דולר הפוגע בצמיחת המשק היפאני.



"הבנק המרכזי של יפאן שוקל צעדים קיצוניים", אמר הייזו טקנקה, אך סירב לפרט. "הממשלה והבנק המרכזי של יפאן ישלבו זרועות במאמץ לטפל בסוגיית ההלוואות המסופקות".



דבריו של טקנקה מלמדים שהבנק המרכזי של יפאן יצטרף למאמץ הממשלתי לאלץ את המגזר הבנקאי להיפטר מהלוואות נטולות ערך. היומון "ניהון קייזיי" דיווח שהבנק המרכזי עשוי לספק הלוואות חירום לא מובטחות לבנקים במקרה שייווצר איום של משבר בנקאי.



לפני שלושה שבועות הציע נגיד הבנק המרכזי של יפאן שהבנק ירכוש מניות ישירות מהבנקים המסחריים לאחר שמדד ניקיי נפל לשפל של 19 שנה בהובלת מניות הבנקים.



בעקבות דבריו של טקנקה התאוששו מניות המגזר הבנקאי וחלקן עבר לעליות חדות. מיזוהו, הבנק הגדול בעולם, עלה ב-5.2% לאחר שנפל ב-13%; UFJ, הבנק הרביעי ביפאן, עלה ב-8.6% לאחר שנפל גם הוא ב-13%.



מדד ניקיי נפל בלמעלה מ-10% מאז מונה טקנקה לפני 10 ימים לתפקידו. המשקיעים חוששים שהוא ייאלץ את המגזר הבנקאי לבטל קווי אשראי למלווים נטולי כושר פירעון, צעד שיוביל אותם לפשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully