וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת הגמל גדיש של בנק הפועלים השיגה בספטמבר תשואה ריאלית שלילית של 1.6%

אלי דניאל

10.10.2002 / 9:57

מאז תחילת השנה השיגה גדיש תשואה ריאלית שלילית של כ-9.3%; המובילה מבין קופות הגמל של פועלים - "דינמית מט"ח" שהשיגה בספטמבר תשואה ריאלית של כ-3.4%



קופת הגמל גדיש, קופת הגמל הגדולה ביותר מבין אלה המנוהלות ע"י בנק הפועלים אשר היקף הנכסים שלה מסתכם בכ-14.8 מיליארד שקל, הניבה לעמיתים בספטמבר 2002 תשואה ריאלית שלילית נטו בשיעור של 1.6%, ובכך היא מציגה תשואה ריאלית שלילית של כ-9.3% בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, כך עולה מנתוני קופות הגמל וקרנות ההשתלמות של בנק הפועלים המתפרסמים היום.

באופן כללי הציגו בחודש שעבר קופות הגמל וקרנות ההשתלמות המנוהלות ע"י בנק הפועלים תשואות נומינליות שליליות בשיעור ממוצע של 1.8% ובניכוי ירידת המדד בשיעור 0.4% עמדה התשואה הריאלית הממוצעת על 1.4%-.



בבנק הפועלים מציינים כי מרבית קופות הגמל הציגו בחודש ספטמבר תשואות שליליות בעיקר בשל הירידות בשוק המניות בארץ ובחו"ל והתחזקות הירידות באפיק השקלי. בבנק הפועלים מציינים כי התנודתיות הגבוהה בשווקי הכספים נובעת מרמת אי וודאות גבוהה השוררת בישראל עקב המצב הכלכלי והביטחוני.



קופת הגמל תגמולים המנהלת נכסים בהיקף של כ-3.7 מיליארד שקל, רשמה בספטמבר תשואה ריאלית שלילית של כ-1.2%, מה שמביא אותה לתשואה שלילית מצטברת של כ-6.8% בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2002.



קופות הגמל המתמחות באפיק צמוד המט"ח - דינמית מט"ח המנהלת נכסים בהיקף של 18 מיליון שקל ואלומה המנהלת נכסים בהיקף של 149 מיליון שקל, הניבו בחודש ספטמבר תשואה נומינלית חיובית בשיעור של 3.0% ו- 2.2% בהתאמה, כלומר, תשואתן הריאלית היתה בשיעור של 3.4% ו-2.6%, בהתאמה.
קופת הגמל תאוצה, המוגדרת כקופה מתמחה ומנהלת נכסים בהיקף של 298 מיליון שקל, היא בעלת התשואה המצטברת הגרועה ביותר מבין הקופות המנוהלות ע"י הבנק. תאוצה, הניבה למשקיעיה, במהלך חודש ספטמבר, תשואה ריאלית שלילית בשיעור של 3%. מאז תחילת השנה השיגה הקופה תשואה ריאלית שלילית של 16.3%.



היקף נכסיהן של 17 קופות הגמל המנוהלות ע"י בנק הפועלים מסתכם כיום בכ-34.2 מיליארד שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully