וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנה יאפשר תנועת מטוסים גדולים באילת - אם יתוקנו שני ליקויים

זוהר בלומנקרנץ

10.10.2002 / 10:55

הליקויים העיקריים בשדה - מיקומו של צינור ניקוז ליד מסלול הההמראות והנחיתות וסמיכותו של כביש הערבה למסלול שדה התעופה



שדה התעופה באילת יישאר ככל הנראה פתוח לתנועת מטוסים גדולים בטיסות פנים ארציות - כך עולה מישיבה שקיים אתמול שר התחבורה, אפרים סנה, בלשכתו. סנה החליט לאפשר את המשך תנועת המטוסים הגדולים בשדה - אם יתוקנו שני ליקויי בטיחות עד 11 בנובמבר 2002; אם לא יתוקנו הליקויים עד אז, יופנו המטוסים לשדה התעופה עובדה, שנמצא כ-60 ק"מ צפונית לאילת.



החלטתו של סנה מאתמול משנה החלטה קודמת שלו, לפיה תנועת המטוסים הגדולים תועבר לעובדה ב-1 בנובמבר. הליקויים המדוברים הם שניים מבין 12 ליקויים שנמצאו במקום והועלו בדו"ח הוועדה לבדיקת בטיחות הטיסה באילת. נציגי רשות שדות התעופה (רש"ת) אמרו אתמול כי הרשות כבר החלה בהליכים הנדרשים לתיקון אחד הליקויים העיקריים בשדה - מיקומו של צינור ניקוז ליד מסלול הההמראות והנחיתות. בנוסף, סנה הנחה את מנכ"ל משרד התחבורה, בן ציון סלמן, לסייר השבוע בשדה התעופה ולבחון פתרונות לתיקון הליקוי השני - סמיכותו של כביש הערבה למסלול שדה התעופה.



סנה, שקיבל אתמול את דו"ח הוועדה, אמר: "רק לאחר שיוסרו המכשולים במסלול שדה התעופה באילת, ניתן יהיה להחזיר את פעילותם של המטוסים הכבדים לאילת בהיקפם המלא, בהתאם למגבלות שיוחלט עליהם". לדבריו, הדליקה שפרצה השבוע במנוע של מטוס ארקיע באילת, שגרמה לכך שלא המריא לבסוף, ממחישה את הסכנות הצפויות למטוסים גדולים בשדה התעופה. "לא נאפשר מציאות, שבה עלול להתרחש אסון פל קל תעופתי. נתקן את הליקויים הדרושים, כדי למנוע סכנות מיותרות", הוסיף.



בישיבה אתמול בלשכת סנה השתתפו מנכ"ל רש"ת, גבי אופיר, מנכ"ל ארקיע ישראל (איזי) בורוביץ, מנכ"לית ישראייר סבינה בירן, ראש מינהל התעופה האזרחית עמוס עמיר וחברי ועדת הבדיקה. סנה נפגש אתמול בעניין גם עם נציג התאחדות המלונות באילת, אהרון דקל, וביום ראשון הקרוב הוא עתיד להיפגש עם ראש עיריית אילת, גבי קדוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully