וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשואה זנקס מעלה את תחזית האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים ל-2.5%

אמיר טייג

10.10.2002 / 12:05

מדד סביבת האינפלציה המשיך לעלות בשבוע שחלף בשיעור של 0.2%; ציפיות שוק ההון עומדות על 4%



מדד סביבת האינפלציה שב ועלה בשבוע שחלף בשיעור של 0.2% לאחר עלייה של 0.3% שבוע קודם לכן. המדד עמד בסוף השבוע על 5.2% וזאת על רקע רמת הדולר הגבוהה והמשך אי היציבות הפיננסית. שלמה מעוז, הכלכלן הראשי של נשואה זנקס, מעריך כי שערו של הדולר ממשיך להיות קובע הציפיות לאינפלציה למיניהן.



לפני כשבוע אמר מעוז ל-TheMarker כי "כל עוד לא יעבור הדולר את רמת ה-4.9 שקלים לאורך תקופה של יותר ממספר שבועות, לא תהיה לתנודתיות הדולר כל השפעה על מדדי האינפלציה". לעומת זאת, מדדי האינפלציה של מעוז מראים על עלייה של שבועיים ברציפות, וכן עלייה חדה לעומת רמתם לקראת סוף אוגוסט האחרון.

ממוצע תחזיות חזאי המקרו על פי נשואה זנקס רושם עלייה של 0.2% זה השבוע השני ברציפות, ועומד על 2.5% אינפלציה ב-12 החודשים הקרובים. גם בציפיות בשוק ההון לגבי האינפלציה בשנה הקרובה נרשמה עלייה של 0.8% לאחר עלייה של 0.4% בשבוע שעבר. כעת ציפיות שוק ההון עומדות על 4%. לקראת סוף אוגוסט, לפני שהחל הפיחות החד של 4.5% בשקל מול הדולר, עמדו ציפיות שוק ההון על 2.1% בלבד, וציפיות חזאי המאקרו על 1.6% בלבד.

המדד של נשואה זנקס מורכב מארבעה אלמנטים בסיסיים: ממוצע תחזיות כלכלני מקרו, ציפיות האינפלציה בשוק ההון, אינפלציה בסיסית, ואינפלציה שנגזרת מכמות המזומנים שבידי הציבור (M1). המדד מהווה אינדיקציה לשינוי סביבת האינפלציה. עיקר הירידה השבוע נובעת מאלמנט שוק ההון במדד, אשר ירד בעקבות צמצום פער התשואות בין האפיק הצמוד לאפיק השקלי הלא צמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully