וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייפר ג'פרי: וריסיטי עשויה לעלות על תחזיות הרווח ברבעון השלישי

גתית פנקס

10.10.2002 / 12:24

ההכנסות יצמחו בכ-13%; החברה תפרסם תוצאותיה ביום חמישי הבא

בעוד שבוע בדיוק תפרסם חברת וריסיטי הישראלית את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2002, וההערכות הן כי החברה מראש העין תעמוד בתחזיות ותרשום רבעון עשירי ברציפות של הכנסות שיא ורבעון תשיעי ברציפות של רווחי שיא (פרופורמה).

לאחר שברבעון שעבר החברה העלתה וריסיטי תחזיותיה להמשך, בבית ההשקעות פייפר ג'פרי מעריכים כי לא רק שהיא תוכל לעמוד בתחזיות, אלא גם ייתכן שתעקוף את תחזיות הרווח ב-1-2 סנט למניה (200-400 אלף דולר), לאור מבנה ההוצאות הסולידי שלה. ההמלצה של האנליסטים למניה נותרת "תשואת יתר" בסיכון גבוה.

וריסיטי הישראלית מספקת טכנולוגיות ומוצרי תוכנה המשמשים לאימות של תכנוני מערכות אלקטרוניות ומעגלים משולבים מורכבים, החיוניים לרכיבי תקשורת ולפלחים אחרים בתעשיית האלקטרוניקה. המוצר שלה מהווה חלק אינטגרלי מהליך הבדיקה ומוודא שהשבב המסוים או המערכת מתאימים לספציפיקציות של מה שהם אמורים לעשות.

החברה העריכה בסיום הרבעון השני כי ברבעון שאת תוצאותיו תפרסם בשבוע הבא היא תדווח על הכנסות של 14 מיליון דולר - מה שיעיד על צמיחה של 12% מהרבעון הנוכחי, ועל שולי רווח גולמי של 93%. הוצאותיה התפעוליות של החברה, שהיוו ברבעון השני של השנה 67% מההכנסות, יצמחו ב-13% לרמה של 9.4 מיליון דולר, והוצאות המו"פ יהוו 18% מההכנסות ברבעון - עלייה קלה מ-17% ברבעון הנוכחי.

רווח של 3.4 מיליון דולר ברבעון


בסיכום כללי, הרווח של החברה למניה, כך אמרה, יעמוד על 16 סנט למניה (3.4 מיליון דולר) - גבוה ב-4 סנט מהתחזית שהיתה הממוצעת בזמנו בוול סטריט. האנליסטים יוג'ין מנסטר וטים קליין מפייפר ג'פרי אומרים כי החברה תדווח לכל הפחות על הכנסות של 14.1 מיליון דולר ברבעון השני (צמיחה של כ-13%) ועל רווח של 16 סנט למניה.

כיצד ייתכן שוריסיטי ממשיכה לספק את הסחורה גם בתקופות כאלה? משה גבריאלוב, מנכ"ל החברה, אמר לא מכבר כי "זה נובע מכך שהלקוחות שלנו עדיין ממשיכים לתכנן מוצרים חדשים, ורמת הסיבוכיות של הטרנזיסטורים עולה. לכן, הכלים שהם צריכים כדי לתכנן הופכים למתקדמים יותר עם הזמן". הוא הסביר כי ככל שהמכשירים האלקטרוניים הופכים למסובכים יותר, כך הדרישה לכלי אימות גוברת.

בעבר הוא אף אמר כי חברות המשתמשות במוצרים של וריסיטי כדי למצוא פגמים בתכנון, מצליחות להפחית את הזמן הנדרש לאימות הדגמים, ששם - לפי הערכות - הן משקיעות יותר מ-60% ממאמצי התכנון. גם בפייפר ג'פרי מציינים כי הדרישה למוצרי החברה גבוהה באופן יחסי.

שווי השוק של וריסיטי בבורסת הנאסד"ק הוא 242 מיליון דולר. החברה, שהונפקה במארס 2001, יכולה להתגאות בכך שהיא נסחרת גבוה מעל מחיר הנפקתה בכ-80% - הישג לא מבוטל בימים אלה. יחד עם זאת, המניה ירדה בכ-50% מרמות השיא שלה שנרשמו לפני כחצי שנה.

את תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השלישי תפרסם החברה בסיום המסחר ב-17 באוקטובר. מעניין יהיה לראות האם וריסיטי תבצע שינוי בתחזיותיה להמשך. אלה של פייפר ג'פרי מדברות כעת על הכנסות של 16.4 מיליון דולר ועל רווח של 17 סנט למניה - 3.3 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully