וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשלה הצעת הרכש שפירסם יצחק תשובה למניות קרן ההון סיכון גרין

אלי דניאל

10.10.2002 / 8:10

הצעת תשובה שיקפה לקרן שווי של כ-35.8 מיליון שקל בלבד; שיעור ההיענות להצעה היה נמוך מהנדרש; המשמעות - תשובה לא יוכל להגיע להסדר חובות עם בנק לאומי הרחק מעין הציבור; * פרשנות: סליחות * תשובה מרחיק את גרין וחובותיה מעינו של הציבור * פרשנות: גליה ויהושע מ



הצעת הרכש שפירסם איש העסקים יצחק תשובה לקרן ההון סיכון גרין , נכשלה.



תשובה הציע לשלם לבעלי המניות של הקרן, באמצעות חברת שרון-תשובה השקעות הנמצאת בשליטתו, מחיר של 1.7 שקלים עבור כל מניה של הקרן המוחזקת על ידם. מחיר זה היה גבוה בכ-54% ממחיר המניה בבורסה בעת פרסום ההצעה, והוא עולה בכ-1% על מחירה הנוכחי.



יצוין כי במועד פרסום הצעת הרכש החזיק תשובה בכ-65.9% ממניות גרין, כאשר כ-10.5% ממניות הקרן הוחזקו ע"י החברה הבת, גרין ניהול. לפיכך, לשם הצלחת ההצעה נזקק תשובה להיענות של משקיעים המחזיקים בכ-18.6% ממניות גרין, לפחות. בפועל, נענו להצעה שפירסם תשובה בעלי מניות המחזיקים בכ-11.9% בלבד ממניות הקרן, ובשל כך הודיע תשובה כי הצעת הרכש בטלה וכי הודעות הקיבול שכבר ניתנו, לא ייענו.



קרן ההון סיכון גרין, אשר רשמה בשנה החולפת הפסד עתק של כ-169.3 מיליון שקל, הציגה במחצית הראשונה של שנת 2002 הפסד בסך של כ-66.1 מיליון שקל. נכון ליום ה-30 ביוני 2002 היה לגרין גירעון של כ-81.2 מיליון שקל בהונה העצמי, בשעה שיתרת המזומנים ושווי המזומנים שבקופת הקרן, נכון לתום הרבעון השני, מסתכמת בכ-90.9 מיליון שקל.



לגרין החזקות בשורה של קרנות הון סיכון אחרות, חלקן הגדול נסחרות בבורסה. בין היתר, מחזיקה גרין בכ-51.3% ממניות מופת , בכ-32.9% ממניות מרתון ובכ-24.9% ממניות אינוונטק .

בימי הזוהר שלה, אי שם בתחילת שנת 2000, נסחרה מניית גרין במחירי שיא של כ-103 שקל למניה, אולם מאז צנח שווי הקרן בלמעלה מ-98%.



מבחינה פרקטית, המשמעות של כישלון הצעת הרכש הינה שתשובה, אשר ערב לחובות האדירים של גרין
לבנק לאומי - חובות אשר הסתכמו בתום הרבעון השני של השנה בכ-333 מיליון שקל, לא יוכל להגיע להסדר חובות עם בנק לאומי הרחק מעין הציבור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully