וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסלמן וקסלמן: "הפטור ממס על השכרת דירת מגורים מעודד יחידים להשקיע מחוץ לישראל"

אמיר הלמר

10.10.2002 / 12:42

כללי הרפורמה במס אינם חלים על השכרת דירות הן בארץ והן בחו"ל, מאחר שהוראת השעה הפוטרת ממס בגין השכרת דירת מגורים אינה מוגבלת לדירות בישראל



"הוראת השעה המעניקה פטור ממס על השכרת דירת מגורים על מנת לעודד השכרה לעולים חדשים בישראל, מעודדת למעשה יחידים להשקיע מחוץ לישראל בדירות מגורים", כך טוען רו"ח שאול בן-אמוץ, שותף בקסלמן וקסלמן PwC. לדבריו, כללי הרפורמה במס אינם חלים על השכרת דירות הן בארץ והן בחו"ל, מאחר שהוראת השעה הפוטרת ממס בגין השכרת דירת מגורים אינה מוגבלת לדירות בישראל, ולכן חלה גם על השכרה מחוץ למדינה.



הדברים נאמרו ביום העיון השלישי בסדרת כנסים שעורכים במשותף פירמת רואי החשבון קסלמן וקסלמן PwC ומשרד עורכי הדין הרצוג, פוקס, נאמן ושות', בנושא הרפורמה במס. יום העיון עסק במיסוי השקעות של חברות ויחידים.



לדברי בן-אמוץ, הוראות הרפורמה מאפשרות "לייבא" הפסדים שלא ניתן היה קודם לקזז כנגד הכנסות בישראל. לפיכך, כתוצאה מהרפורמה, בעלי הפסדים בחו"ל ורווחים בארץ יוכלו לקזז הפסדים אלה. "החברה השקופה" שבאה להחליף את "החברה המשפחתית" אמורה לחסום תכנוני מס מסוימים. מנגד, נוצרו הזדמנויות שלא היו קיימות קודם, כמו החייאת הפסדים ישנים והעברת הפסדים בין בעלי מניות בחברה, ציין.



"הרפורמה טרפה את הקלפים בכך שהפכה השקעה ישירה על ידי יחידים למתווה המס המועדף לגבי השקעותיהם בנכסי הון", אמר עו"ד אלדר בן-רובי, ממשרד הרצוג פוקס נאמן ושות'.



בן-רובי הוסיף כי הרפורמה קובעת הוראות מרחיקות לכת לגבי רווחי הון, אך ראשית יש לוודא כי אנו כפופים למשטר רווחי הון ולא להסדרי מס אחרים. צפויים להתפתח מכשירים אשר יסייעו לסיווג כרווח הון ומחלוקות עם רשויות המס סביב נושא זה.



"בטרם אימוץ הנאמנות ככלי לתכנון מס, על יוצר הנאמנות לעבור תהליך פסיכולוגי בו הוא משלים עם אובדן השליטה על הנכסים המועברים לנאמנות", אמר רו"ח אבי הלר, שותף מסים בקסלמן וקסלמן PwC. לדבריו, מהצד המיסויי ? מטרת הנאמנות היא החזקת נכסים זרים מחוץ לבסיס המס של ישראל.



"חשוב לצמצם הזיקות הישראליות על ידי הגדלת שיקול הדעת של הנאמן, ונטרול זכויות לנהנים ישראלים. יש להימנע מביצוע תשלומים סדרתיים, וליצור מנגנון של תשלומים לא סידרתיים, שאז קיימת אפשרות לשלילת קיומו של מקור הכנסה לנהנה", הוסיף הלר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully