וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2% מגולשי הסקי ייפגעו בחופשה – כך תקנו ביטוח בריאות מתאים

יפעת רייטר

18.1.2016 / 13:35

2%-3% מבין הגולשים ייפגעו במהלך חופשת סקי - אך לישראלים זה קורה יותר, רובם גברים מתחת לגיל 30. רגע לפני שאתם עולים על הסנובורד בדקו מה הכיסוי הביטוחי שלכם מציע

סוכן ביטוח. ShutterStock
בדקו את האותיות הקטנות בביטוח/ShutterStock

חלק מהעוסקים בספורט אתגרי עושים פעילות זו ללא ביטוח מתאים, אף שסקי מהווה את ענף הספורט החובבני בעל שכיחות הפציעות הגבוהה ביותר. הנה כמה נתונים סטטיסטיים: 2%-3% מבין הגולשים ייפגעו במהלך החופשה - אך לישראלים זה קורה יותר; 75% הנפגעים הם גברים מתחת לגיל 30 – בעיקר בגפיים התחתונות ולא העליונות ביחס של 1:4; למעלה מ-40% מהפגיעות בשימוש בסנובורד מסתיימות בשברים, לעומת 15% בסקי; השעות השכיחות לפציעות סקי הן אחר הצהריים, בעיקר עקב עייפות, ואלכוהול נמצא כגורם משמעותי ב-30% מפציעות הסקי באירופה.

אם אחרי שלל הנתונים האלה עוד נותר בכם רצון לנסוע לחופשת סקי, שימו לב לכמה פרטים שכדאי לבדוק בעת רכישת ביטוח רפואי לנסיעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפעת רייטר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביטוח נסיעות לחו"ל אינו כולל כיסוי לסקי. לפני החופשה כדאי לרכוש מוצר ביטוחי שמציע כיסויים מיוחדים לאירועים הנגרמים כתוצאה מספורט חורף וסקי. הביטוחים הסטנדרטיים לחו"ל אינם כוללים כיסוי לאירועי פציעה מסוג זה.

מה גובה הכיסוי המקסימלי. תאונות סקי רבות מסתיימות בצורך בטיפול רפואי, דוגמת תאונת הסקי שקרתה לאלוף מרוצי המכוניות, מיכאל שומאכר. ההוצאות הרפואיות בחו"ל עשויות להגיע לסכומים גבוהים מאוד, כך שעל המבוטח למצוא חברת ביטוח שמכסה הוצאות רפואיות שקשורות לתאונות מספורט חורף עד לסכום של 100 אלף שקל.

הגבלת יום אשפוז. חלק מהביטוחים מגבילים את סכום הכיסוי לשכר מנתח וליום אשפוז. כדאי לבדוק לפני הנסיעה שהביטוח מעניק כיסוי לפינוי אווירי, יבשתי וימי בעת הצורך, ממקום האירוע לבית חולים קרוב בחו"ל, ולברר אם יש כיסוי מלא במקרה של הטסה רפואית לישראל, ללא כל תוספת תשלום.

דמי ביטול. בעת תכנון חופשת סקי יש להביא בחשבון אירועים לא צפויים, שעלולים לגרום לביטול הנסיעה. כיסוי ספורט חורף בביטוח נסיעות לחו"ל מעניק כיסוי למבוטח ולמלווה שבוטח, אם מסיבות בריאותיות שונות, שמפורטות בפוליסה, לא יכול המבוטח לצאת לחופשה, וזאת עד לסך של 8,000 דולר.

שהות נוספת במלון. במקרה שבו רופא מוסמך אסר על המבוטח לשוב חזרה לישראל עקב אירוע המכוסה על פי הפוליסה, או במקרה שבו נשקפת סכנה לחיי המבוטח, בדקו האם הכיסוי הביטוחי כולל הוצאות שהות נוספת במלון בחו"ל למבוטח ולמלווה שבוטח אף הוא, עד לגובה של 3,000 דולר לכל אחד מהם, וזאת למקרה שבמהלך תקופה זו הסתיימה תקופת הביטוח.

חופשת סקי עם הילדים. במקרה שנוסעים לחופשת סקי עם הילדים, כדאי לשים לב שביטוח הנסיעות מכסה את הוצאות החזרתם של הילדים לישראל, במקרה שבו המבוטח יאושפז או יוטס לישראל. חשוב לוודא כי כל בני המשפחה, המצטרפים לחופשה, מבוטחים בביטוח מתאים.

גובה הכיסוי למטען. ביטוח נסיעות לחו"ל מעניק כיסוי למטען עד לגובה של 2,000 דולר, מתוכם דברי ערך עד לסכום של 750 דולר. ציוד הסקי, מגלשיים, מצלמה וציוד הצילום נחשבים כדברי ערך.

מוקד שירות זמין. בדקו אם הביטוח מעמיד לרשות מבוטחי ביטוח נסיעות לחו"ל מוקד שירות שמעניק ליווי צמוד ותמיכה בעת הצורך 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע, ואם השיקרות הזה ניתן גם בעברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הכנה מוקדמת לפני הנסיעה

כדי ליהנות מהחופשה ולהקטין את הפגיעות ככל האפשר, ממליצים רופאים להתחיל ולבצע תרגילי סקי (בבית, במשרד או בחוץ) באופן יום יומי כחודשיים לפני החופשה. מספיק לתרגל רבע שעה ביום כדי להגיע לחופשה בכושר גופני. הכנה מוקדמת של הגוף, שיפור את הכוח, הגמישות במפרקים והשליטה העצבית על הפעלת הגוף לפני חופשת הסקי, יכולה למנוע את מרבית הפציעות.

הכותבת היא סמנכ"לית ביטוחי פרט, ביטוח כללי חברת הביטוח AIG

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully